Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Chris Corkery, oprichter en CEO van Hundred Acre:

"Wij willen vertical farming promoten"

Chris Corkery, oprichter en CEO van Hundred Acre, breidt zijn bedrijf uit naarmate hij een toename van de vraag naar groenten ziet. Het bedrijf teelt op een verantwoorde manier lokaal groenten. Sinds de eerste oogst in januari 2022 is het bedrijf gegroeid. Het bedrijf wil de kloof tussen consumenten en vertical farms overbruggen.

"Het project Farm 2 komt eraan. We zijn in gesprek met de investeerders van dit project", vertelt Chris. Hundred Acre is een vertical farm waar op hydroponische wijze groenten geteeld worden in het centrum van Milwaukee in de VS.


Links Chris Corkery met een chef van het Kimpton Journeyman Hotel

Van adverteerder naar chef naar teler
Chris: "Ik heb de overstap gemaakt van zakelijke media naar koken, want ik wilde een diepere verbinding met mijn werk en de gemeenschap." Hij besloot om telers en lokale groenten meer te waarderen. Chris wilde zijn eigen vertical farm beginnen in het centrum van de stad waarbij hij deelt waar, hoe en waarom hij groenten teelt.

Chris kon veel groenten inkopen bij andere telers in de stad. Hij ging daardoor de groenten die zij teelden en die hij mocht gebruiken waarderen. Hij wilde de groenten gebruiken in gerechten. Omdat Chris verhuisde naar Milwaukee nam zijn verhaal een andere wending. Milwaukee is een stad met een rijke geschiedenis aan tuinbouw. "Milwaukee is toegankelijker dan elke andere stad. Het overschot aan lege gebouwen biedt kansen voor stadstuinbouw," deelt Chris.

Een netwerk van vertical farms
Uitbreiding betekent niet per se het groter worden van een bepaalde locatie. Het gaat erom dat een netwerk van vertical farms ontwikkeld wordt die elk hun eigen doelgroep bedienen in een straal van 145 km. "Binnen vertical farming is het niet altijd beter om groter te worden. Wij hebben meer de intentie om vertical farming te promoten door steden zelfvoorzienend te maken als het om voedselteelt gaat."


Producten van de vertical farm in de retail

Uitbreiding naar retail en nieuwe producten
"In de fase waarin we ons bevinden willen we ons merk herhaalbaar en schaalbaar houden. Het is een win-winsituatie voor alle betrokkenen. We zijn al tien maanden achter elkaar uitverkocht en daar lijkt geen verandering in te komen. Nu moeten we de verantwoordelijkheid nemen om te groeien," deelt Chris.

Het succes van hun vertical farm is zichtbaar. In Milwaukee is de farm bekend en veel consumenten maken er gebruik van. "We proberen naar de stad te luisteren zoals elke vertical farm dat zou moeten doen. We hebben aanbiedingen voor supermarkten waarmee we onze kwaliteit willen aantonen." Het volgende op de agenda is de lancering van de "Pesto with Purpose" productlijn. Het is het eerste product ontwikkeld in, voor en door Milwaukee in samenwerking met bekende topchefs zoals FreshChef.

Voor meer informatie:
Chris Corkery, oprichter en CEO
Hundred Acre
info@hundred-acre.org
www.hundred-acre.org

Publicatiedatum: