Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Paprikateler Danny van der Spek:

"Uitbetaalprijs The Greenery significant hoger in grillige paprikamarkt"

De paprikamarkt is dit jaar onrustig. De productie in Nederland ligt op een hoog niveau, terwijl de prijzen in de dag- en weekhandel onder druk staan. Veel telers ervaren onzekerheid, maar paprikateler Danny van der Spek ziet dat samenwerking en transparantie juist nu verschil maken."Dit seizoen verrast ons eigenlijk elke week," zegt Danny. "Dan merk je hoe belangrijk het is om een vaste partner te hebben die de markt goed volgt. Bij The Greenery zie ik dat terug in stabiliteit én in cijfers: de uitbetaalprijs ligt significant hoger dan de markt."

© The Greenery

Volgens Gertjan Non, Senior telerrelatiemanager vruchtgroenten bij The Greenery, komt dat door transparantie, een consequente verkoopstrategie en korte lijnen. "Vooraf bepalen we met de telers hoe we het product willen verdelen over de verschillende mogelijkheden, vervolgens volgen we de marktontwikkelingen op de voet en stellen de strategie waar nodig bij. Hierbij zijn we voortdurend in overleg met de telers. Transparantie is daarbij de basis: De klantprijs is ook de prijs die de teler voor zijn product krijgt en vooraf is duidelijk welke kosten er zijn."

Die aanpak geeft volgens hem rust. "In een goed jaar kan iedereen product afzetten. Maar juist in moeilijke seizoenen zie je hoe belangrijk het is dat afspraken helder zijn en er vertrouwen is. Dan kun je samen beter door de markt heen laveren." Danny beaamt dat: "Het geeft zekerheid dat er een strategie ligt, maar ook dat er ruimte is om bij te sturen. Dat zorgt ervoor dat je niet telkens verrast wordt, maar weet waar je als teler aan toe bent."

Vooruitkijkend verwacht Gertjan dat samenwerking en duidelijke afspraken met zowel telers als klanten alleen maar belangrijker worden. "De volatiliteit in de markt neemt niet af, en ook op het gebied van middelen en teeltmethoden komen er nieuwe uitdagingen. Juist daarom moeten telers en afzetorganisaties elkaar blijven vinden. Alleen zo houd je ook in lastige jaren perspectief en rendement voor de teelt."

Voor meer informatie:
Gertjan Non
The Greenery
Senior Telerrelatiemanager Vruchtgroenten
Mob 06 53 745 979
[email protected]

Publicatiedatum:

Gerelateerde artikelen → Zie meer