Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Drie retailtrends die de toekomst van AGF vormgeven

Terwijl de AGF-sector zich opmaakt voor de IFPA Global Produce & Floral Show beurs in Anaheim, staat de markt onder druk door snelle veranderingen, inflatie en kritische consumenten. Category Partners helpt bedrijven om hiermee om te gaan. Volgens CEO Tom Barnes zijn het vooral de bedrijven die goed omgaan met data, die nu het verschil maken.

"Dit is niet alleen een tijd van verandering; het biedt een kans om te heroverwegen hoe we contact maken met consumenten en kopers," aldus Barnes. "De bedrijven die uitblinken, zijn degenen die gegevens benutten en interpreteren om vooruit te blikken."

© Category Partners

Hieronder staan drie retailtrends die het bedrijf nauwlettend volgt in aanloop naar de IFPA Global:

  • Operationele efficiëntie is een belangrijk voordeel voor leveranciers. Retailers willen niet alleen goede producten, maar ook partners die betrouwbaar zijn in logistiek, levering en zichtbaarheid in de keten. Een goede reputatie helpt, maar het zijn vooral de juiste gegevens die het verschil maken. Het bedrijf ondersteunt klanten door prestaties inzichtelijk te maken en vertrouwen op te bouwen. Dit doen ze door gegevens uit het veld, de logistiek en financiën samen te brengen in dashboards, die laten zien waar processen beter kunnen en welke waarde de samenwerking oplevert.

  • Consumenten willen duidelijke en onderbouwde informatie. Termen als "biologisch" of "duurzaam" vallen nog op, maar zijn niet meer genoeg om vertrouwen te winnen of een hogere prijs te rechtvaardigen. Mensen willen bewijs en heldere uitleg bij zulke claims. Daarom moeten retailers en leveranciers beter nadenken over hoe ze hun producten presenteren. Category Partners helpt daarbij door onderzoek te doen, zoals tests, enquêtes en focusgroepen, om te ontdekken welke boodschappen echt werken.

  • Retailers stellen hogere eisen aan leveranciersrelaties: Met veranderende consumentenverwachtingen en toenemende operationele eisen geven kopers meer waarde aan leveranciers die inzicht, betrouwbaarheid en gemeenschappelijke strategieën bieden. Deze omslag verandert de regels van het spel, waarbij retailers scherper onderscheid maken tussen leveranciers en echte partners.

Category Partners werkt samen met klanten om hun positie bij inkopers te versterken, gewapend met categoriespecifieke gegevens, marktinzicht en oplossingen die afgestemd zijn op gedeelde doelstellingen.

Het is duidelijk dat succes in de huidige AGF-sector vraagt om operationele uitmuntendheid, duidelijke communicatie en partnerschappen die voorbij de verkoopwaarde toevoegen.

Category Partners zal aanwezig zijn tijdens de IFPA Global Show en is bezig met het plannen van persoonlijke ontmoetingen om over deze en andere trends te praten die invloed hebben op de AGF-sector.

Voor meer informatie:
Category Partners
www.categorypartners.com

Publicatiedatum:

Gerelateerde artikelen → Zie meer