Mama's Maaltijden heeft deze week een lijn van tien verspakketten gelanceerd. "Een merk in dit 100% PL domein was eigenlijk ondenkbaar. Maar goed, het is wel een van de hardst groeiende markten. Het had dan ook wat voeten in de aarde om dit gelanceerd te krijgen, maar we hebben inmiddels heel wat retailers enthousiast gekregen", aldus het bedrijf. De verspakketten van Mama's Maaltijden zijn gelanceerd bij PLUS.
© Mama's Maaltijden
De verspakketten zijn een antwoord op de groeiende vraag naar variatie en gemak in de maaltijdcategorie, met producten die afwijken van het huidige aanbod in de markt.
Wat de Mama's verspakketten onderscheidt, is de keuze voor innovatieve maaltijdvarianten, gebaseerd op de expertise van Mama's Maaltijden in koelverse- en diepvriesmaaltijden. Daarnaast zijn de verpakkingen opvallend, met designs die het merkverhaal vertellen. De bereidingswijze van de maaltijden wordt gepresenteerd in rijmvorm, waardoor het koken extra plezierig wordt. Dat dit toegevoegde waarde biedt wil Mama's de komende twee maanden bewijzen. Bovendien kondigen ze aan dat ze dan ook de volgende stap gaan zetten binnen de categorie.
© Mama's Maaltijden
Met een prijs van ongeveer €3 per persoon zijn de verspakketten een kosteneffectieve optie, vergeleken met de eerdere koelverse en diepvriesproducten van Mama's Maaltijden, die tussen de €6 en €8 per persoon kosten.
PLUS Retail speelde een sleutelrol in deze lancering. De samenwerking wordt door Mama's Maaltijden geprezen als een strategische stap om de markt voor versproducten verder te verrijken.
Bron: LinkedIn Mama's Maaltijden