Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

"Micro-paksoi was een logische volgende stap"

AeroFarms, het Amerikaanse bedrijf gespecialiseerd in indoor farming, heeft micro-paksoi toegevoegd aan zijn assortiment microgroenten. Dit is de eerste keer dat deze variëteit volgens het bedrijf in de Verenigde Staten in de winkels verkrijgbaar is.

Het is de achtste toevoeging aan de FlavorSpectrum™-lijn van het bedrijf, een productportfolio dat microgroenten categoriseert op smaakintensiteit en -profiel met behulp van een kleurgecodeerd systeem. Het product ligt nu in de schappen bij Whole Foods Market, Giant Food en H Mart.

© AeroFarms

Een bekend product in een nieuw jasje
Executive Chairman en CEO Molly Montgomery legt uit dat de beslissing om dit gewas te ontwikkelen voortkwam uit eerder consumentenenthousiasme.

"We teelden eerder baby-paksoi in ons teeltbedrijf in New Jersey, wat zeer populair was in zowel de retail als de horeca vanwege de unieke zoetheid en een vleugje anijs. Daarom was micro-paksoi een logische volgende stap als aanvulling op ons kleurrijke FlavorSpectrum van microgroenten."

Het product werd aanvankelijk getest in de noordoostelijke markt van de VS. "De feedback van consumenten was uiterst positief. Sinds de lancering zien we een voortdurende groei, aangezien het zijn weg vindt naar het middelpunt van de maaltijd in huishoudens, landelijk."

Rijk aan voedingsstoffen en duurzaam geteeld
"Net als de voedingsvoordelen van al onze microgroenten, is micro-paksoi rijk aan vitamines A, C en K. Het is ook een uitstekende bron van vezels, evenals calcium, magnesium en kalium." Ze merkt ook op dat microgroenten "vier tot veertig keer meer voedingsstoffen kunnen bevatten dan hun volgroeide groentetegenhangers."

Het nieuwe product wordt geteeld en verpakt in de indoor vertical farm van AeroFarms in Danville, Virginia. Net als de rest van het aanbod van het bedrijf, wordt het geteeld met gepatenteerde aeroponics-technologie, die voedingsstoffen rechtstreeks aan de blootgestelde wortels levert in een gecontroleerde, pesticidenvrije omgeving.

"Omdat onze microgroenten worden geteeld in een gecontroleerde binnenomgeving met behulp van aeroponics, worden ze niet blootgesteld aan pesticiden of fungiciden. Dit betekent dat ze niet gewassen hoeven te worden, wat hun houdbaarheid aanzienlijk verlengt. Onze microgroenten blijven 18 dagen na de oogst vers, veel langer dan microgroenten die in de grond worden geteeld. Dit stelt ons in staat om langdurige versheid en smaak aan consumenten te leveren."

© AeroFarms Molly Montgomery

Marktleiderschap en toekomstige groei
De lancering van de micro-paksoi versterkt ook de marktpositie van AeroFarms. Het bedrijf meldt dat het momenteel meer dan 70% van het marktaandeel voor microgroenten in de detailhandel in de VS in handen heeft. De introductie van het product maakt deel uit van een bredere strategie om het aanbod te diversifiëren en tegelijkertijd de dubbele focus van het merk op smaakinnovatie en voedingsdichtheid te versterken.

Hoewel specifieke aankomende producten niet werden onthuld, bevestigt Montgomery dat innovatie centraal blijft staan in de strategie van het bedrijf. "AeroFarms test altijd nieuwe variëteiten, terwijl we blijven nadenken over hoe we een voedingsrijke eetervaring kunnen diversifiëren."

Voor meer informatie:© AeroFarmsAeroFarms
info@aerofarms.com
www.aerofarms.com