Een groep Rijssense studenten en scholieren heeft samen met 'Augurkenkoning' Kesbeke een pop-upwinkel geopend. "Deze prachtige winkel is een initiatief van Chr. Scholengemeenschap Reggesteyn in samenwerking met Kesbeke, en biedt toekomstige ondernemers een kans om in de praktijk te leren. Een geweldig concept dat jong talent stimuleert en ondernemerschap tot leven brengt", zo geeft het team van Kesbeke aan.
© Kesbeke
In deze tijdelijke winkel worden bijzondere en exclusieve producten aangeboden die men normaal niet in de supermarkt vindt, zoals mosterd caviaar en piccanaisse, een mix van piccalilly en mayonaise. Het project is een samenwerking tussen Kesbeke en het lokale onderwijsinitiatief Matsi, waarbij vijftig leerlingen de kans krijgen om ondernemerschap in de praktijk te ervaren, schrijft Tubantia.
De pop-upwinkel wordt volledig gerund door de leerlingen, die verantwoordelijk zijn voor alles van inkoop en verkoop tot marketing en reclame. De opening was een groot succes, met de eerste producten zoals piccanaisse al snel uitverkocht en bijbesteld. Oos Kesbeke is tevreden: "Ik wil de school een compliment geven over hoe professioneel alles is aangepakt. Ik heb zelf ook een mbo-opleiding gedaan, namelijk het middenstandsonderwijs. Uit de boeken leren is mooi, maar in de praktijk kun je het beste het ondernemerschap leren." De winkel is te vinden aan de Haarstraat 3A in Rijssen en is open tot 27 maart.
Voor meer informatie:
Kesbeke
Adolf van Nassaustraat 2-8
1055 RP Amsterdam
verkoop@kesbeke.nl
www.kesbeke.nl