Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
“Mooie manier om offline en online te combineren’’

Peperwebshop start pop-upstore

Tholen - Dit jaar opent Dekker Pepper vijf keer een fysieke pop-up store in Nootdorp, waar klanten verse en gedroogde pepers op basis van gewicht kunnen kopen. ''Sommige klanten vinden online bestellen geen probleem, maar er zijn ook mensen die de pepers eerst willen zien, vasthouden en ruiken,'' vertelt oprichter Pieter Dekker.

Van tabasco-liefhebber naar peperexpert
Pieter's passie voor pepers begon vanuit een persoonlijke ontdekkingstocht. ''In een maand tijd at ik voor 30 euro aan tabasco, maar ik had niet het gevoel dat het écht lekker was. De kwaliteit kon beter,'' legt hij uit. Via een vriend begon hij met het fermenteren van pepers. De eerste sauzen kwamen in 2018 op de markt, waarna het assortiment werd uitgebreid met andere producten. Inmiddels heeft Dekker Pepper een breed aanbod van pepers en peperproducten.

Populaire pepersoorten en samenwerking met telers
Pieter merkt dat de vraag naar pepers in Nederland toeneemt. ''Mexicaanse pepers zijn erg populair, vooral op culinair niveau. Ook Caribische pepers worden steeds meer gekocht'', vertelt hij.

Voor zijn verse pepers werkt Pieter het liefst samen met Nederlandse telers, waaronder Joost van Luijk van Hot Pepper King. ''De kwaliteit van Nederlandse pepers is gewoon beter. Buitenlandse pepers hebben vaak een kortere houdbaarheid, een minder goede smaak en een lagere pittigheid. In de winter importeer ik soms, maar de voorkeur blijft bij lokaal geteelde pepers.''

Offline verkoop als aanvulling op online aanbod
Hoewel Dekker Pepper vooral online actief is, ziet Pieter Dekker veel waarde in fysiek contact met klanten. ''Ik ben continu offline bezig en merk dat klanten graag persoonlijk advies krijgen. Een pop-up store is een mooie manier om offline en online te combineren''

Op de vijf geplande verkoopdagen kunnen klanten een breed assortiment aan verse en gedroogde pepers verwachten, waaronder de Carolina Reaper, Jalapeño, Madame Jeanette en Kashmiri. ''Of je nu één pepertje wilt om onderweg te snacken of tien kilo Carolina Reaper voor een uitdaging, alles kan,'' zegt Pieter.

Toekomstplannen en nieuwe producten
Volgens Pieter blijft de markt voor pepers in Nederland groeien. ''Mensen staan steeds meer open voor nieuwe smaken, maar de vraag ligt vooral bij traditionele pepers die bij bekende gerechten horen.'' Daarom werkt hij aan samenwerkingen met verschillende telers in Nederland en blijft hij zoeken naar unieke pepersoorten die moeilijk verkrijgbaar zijn in Nederland.

Dekker Pepper richt zich ook op nieuwe producten. ''Dit jaar ligt de focus op eigen productontwikkeling. We zijn bezig met peperchocolade, peperbier en een pittige drank.''

De pop-up store van Dekker Pepper opent op vijf data in 2025 in Nootdorp: 28 juni, 30 augustus, 27 september, 25 oktober en 29 november.

Voor meer informatie:
Pieter Dekker
Dekker Pepper
Zoetermeer
T: 06-290 27 775
pieterdekker@dekkerpepper.nl
www.dekkerpepper.nl