Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Speciale verpakkingen voor aardbeien met Valentijnsdag

Het aardbeienseizoen is net gestart bij de telersvereniging Primo Sole in het Zuid-Italiaanse Montescaglioso. "Wat we met zekerheid kunnen zeggen, is dat de kwaliteit uitstekend is. Deze week merkten we veel beweging op de markt, mede door de aanloop naar Valentijnsdag, een belangrijke periode voor de verkoop van aardbeien", zegt communicatieverantwoordelijke Francesca Appio.

"De meeste vraag is er naar Candonga Top Quality. Dankzij de verpakkingen die we in de loop der jaren hebben ontwikkeld, groeit onze afzet gestaag. De eenlaagsverpakking van gerecycled plastic en de speciale Food Bag laten de kwaliteit van onze aardbeien perfect tot hun recht komen."


Francesca Appio, communicatieverantwoordelijke bij Primo Sole, tijdens de Fruit Logistica 2025

Primo Sole is aangesloten bij de Candonga-club en zet het ras Sabrosa van februari tot eind mei af. "Dit ras staat garant voor onberispelijke kwaliteit en heeft de markt veroverd dankzij zijn unieke smaak en textuur. Daarnaast hebben we andere rassen in ons assortiment, zoals Red Sara, een vroegrijp ras met hoge opbrengsten, waardoor we al vanaf half januari op de markt zijn, en Inspire, een voorjaarsvariëteit met een uitstekende houdbaarheid, ideaal voor het seizoenseinde", legt Appio uit.

"We richten ons met de aardbeien vooral op de Italiaanse markt. Hier kunnen we de waarde van onze producten het beste benadrukken. Dit sluit internationale uitbreiding niet uit, maar we merken dat Europese consumenten vaak een iets lichtere aardbei prefereren, die langer houdbaar is", zegt Appio.

Voor Valentijnsdag lanceert de coöperatie een speciale limited edition-verpakking. "Twee jaar geleden bedachten we de Love Edition en na het succes van vorig jaar brengen we hem opnieuw op de markt. De verpakking is speciaal ontworpen voor deze gelegenheid, geïnspireerd op de Love Sculpture van New York. Het venster, waardoor de aardbeien zichtbaar zijn, heeft natuurlijk de vorm van een hart. De buitenkant is van karton met een romantisch design, terwijl de binnenkant uit gerecycled plastic bestaat, met dezelfde aandacht voor duurzaamheid als altijd."

"Elke verpakking bevat 500 gram aardbeien en zal tot Valentijnsdag in de winkels liggen, zodat consumenten hun liefde kunnen vieren met de zoete smaak van onze aardbeien."

Greentose: seizoensproducten met impact
Een jaar na de lancering van Greentose – Vivaci di Stagione, is het tijd om de balans op te maken. "Greentose begon als een spannend experiment. We wilden een innovatief merk creëren dat groenten en fruit toegankelijker maakt voor jongeren en een hip imago geeft aan versproducten", vertelt Appio.

"Een jaar geleden leek dit een onhaalbaar doel. Maar na de lancering op Fruit Logistica 2024 zien we ons merk groeien in de supermarkten en hebben we op de meest recente beurseditie in Berlijn twee prijzen gewonnen."


Greentose: seizoensgroenten en -fruit in een 100% recyclebare kartonnen tray en biologisch afbreekbare rekfolie

De producten van Greentose worden verpakt in 100% recyclebaar karton met biologisch afbreekbare folie. Tijdens de Best Fruit&Veg Box 2024-competitie, georganiseerd door het Bestack-consortium, sleepte Greentose twee prijzen in de wacht: het beste ontwerp voor een consumentenverpakking en de hoofdprijs Fruit&Veg Box 2024, bepaald op basis van stemmen van de jury, het online publiek en de bezoekers van de Fruit Logistica.

"Het in ontvangst nemen van deze prijs was een prachtig moment. Onze golfkartonnen verpakking springt eruit door haar vermogen om een verhaal te vertellen. Ze is kleurrijk, net als de seizoensproducten, en duurzaam, net als het hele project. Daarnaast is de verpakking interactief, wat zorgt voor extra beleving", besluit Appio.

Voor meer informatie:
primosoleortofrutta.com