Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Per 1 januari alle inspectieaanvragen digitaal

Vanaf 1 januari 2025 biedt het Kwaliteits-Controle-Bureau (KCB) geen ondersteuning meer bij het handmatig invoeren van inspectieaanvragen voor bedrijven.

Achtergrond van de wijziging
Het KCB heeft de afgelopen jaren gewerkt aan de digitalisering van haar processen om de efficiëntie en nauwkeurigheid te verbeteren. Hierbij speelt het gebruik van het e-CertNL-systeem een centrale rol. Dit systeem stelt bedrijven in staat om zelfstandig en digitaal inspectieaanvragen in te dienen, wat zorgt voor een snellere afhandeling en minder kans op fouten. Het overgrote deel van de bedrijven maakt inmiddels al gebruik van e-CertNL.

Wat betekent dit voor ondernemers?
Vanaf de bovengenoemde datum:

  • Accepteert het KCB geen handmatige aanvragen meer;
  • Dient men zelf de inspectieaanvragen in te voeren in e-CertNL.

Actiepunt voor bedrijven:
Zorg ervoor dat de organisatie toegang heeft tot het e-CertNL-systeem. Mocht men nog geen account hebben, dan kan dit eenvoudig worden aangevraagd via www.e-cert.nl.

Lees hier meer informatie over het gebruik van e-CertNL.

Bron: KCB

Publicatiedatum: