Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Grote containerrederijen weigeren terug te keren naar Rode Zee

De Jemenitische Houthi's beloven geen schepen aan te vallen zolang het bestand tussen Israël en Hamas van kracht is. Grote rederijen zoals MSC, Maersk en CMA CGM hervatten echter voorlopig niet de routes over de Rode Zee vanwege de onvoorspelbare situatie in Gaza en de bredere spanningen in het Midden-Oosten, schrijft BNR.

De Houthi's hebben daarbij ook aangegeven hun aanvallen te hervatten als Israël zijn militaire operaties op de Westelijke Jordaanoever voortzet. Schepen worden nu om Zuid-Afrika heen geleid, wat resulteert in extra vaartijd en hogere kosten voor de scheepvaart. Ondanks mogelijke terugkeer naar de Rode Zee in het tweede kwartaal van 2025 blijft de situatie onzeker, met economische impact door hogere tarieven en vertragingen. Lees hier meer.

Publicatiedatum: