Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Meerdere klanten eisen geld

Albert Heijn vergoedt eigen risico van klant na besmetting door blauwe bessen

Albert Heijn heeft meerdere schadeclaims ontvangen na een uitbraak van hepatitis A, veroorzaakt door besmette blauwe bessen uit Polen, zo meldt het AD. Een speciaal team behandelt meldingen van klanten. De supermarktketen heeft in ieder geval één klant, Elise Groene uit Barendrecht, gecompenseerd voor haar eigen risico van €350. Volgens advocaat Veeru Mewa komen alleen klanten met aantoonbare schade, zoals langdurige ziekte of werkuitval, in aanmerking voor vergoeding.

Tot nu toe hebben ruim 2.000 klanten contact opgenomen met Albert Heijn. Meer dan 120.000 klanten in Nederland en 8.000 in België zijn geïnformeerd. Het RIVM verwacht binnen een maand een volledig overzicht van het aantal besmettingen, dat in de honderden kan lopen. Albert Heijn biedt excuses aan en wacht de uitkomsten van een onderzoek naar de Poolse leverancier af.

Bron: AH

Publicatiedatum: