Voor de Zuid-Italiaanse telersorganisatie Altamura was 2024, ondanks de uitdagingen in de slasector, een jaar van lichte groei.
Fabio en Alfonso Altamura op de Marca beurs
"Het milde klimaat zorgde voor een stabiele beschikbaarheid van baby leaf", zegt voorzitter Alfonso Altamur. "Onze afzetkanalen zijn grotendeels hetzelfde gebleven, maar we zien een stijging in de export naar Oost-Europese landen. Dit waren voorheen kleinere bestemmingsmarkten."
"Rucola blijft ons belangrijkste product, maar we merken een groeiende vraag naar oosterse bladgroenten, zoals tatsoi, baby red pak choi en mizuna. Ook eetbare bloemen, die al een aantal jaren deel uitmaken van ons assortiment, worden steeds populairder."
"Voor 2025 hebben we ambitieuze doelen", stelt vicevoorzitter Fabio Altamura. "We willen ons marktaandeel op de versmarkt en voor gesneden product verder versterken. Internationale uitbreiding en een breder assortiment zijn hierbij cruciaal, met name in de zomermaanden. Gele meloenen en watermeloenen staan hierbij bovenaan onze lijst."
De organisatie kijkt vol vertrouwen naar de toekomst. Een belangrijk moment wordt de deelname aan de Fruit Logistica, waar Altamura zijn nieuwe ontwikkelingen aan de wereld zal presenteren (hal 4.2, stand C-10). "Het thema van onze stand dit jaar is 'The Green Pizza'. Deze pizza, die een prominente plaats geeft aan baby leaf, is ontstaan uit een samenwerking met I Borboni Pizzeria, wereldwijd bekend als een van de beste pizzeria's", legt Alfonso Altamura uit.
"Tijdens de beurs ontvangen we de pizzaioli van I Borboni en Pizzeria Stratto e Vicceria. Bezoekers aan de stand zullen er onze producten kunnen proeven via een van de populairste gerechten ter wereld", besluiten de broers Altamura.
Voor meer informatie:
Op Altamura
via Pacinotti
Pontecagnano Faiano (SA) – Italië
[email protected]
www.opaltamura.com