Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
"We wilden Vlaanderen prominenter naar voren brengen"

Nieuwe bedrijven en nieuw standconcept op Fruit Logistica voor VLAM

Tholen - Van 5 tot en met 7 februari vindt weer de Fruit Logistica in Berlijn plaats. Inmiddels een gekende naam op de beurs is het Vlam paviljoen, dat dit jaar nog verder is uitgebreid, drie nieuwe bedrijven mag verwelkomen en een nieuw standconcept introduceert. "We zien dat Berlijn nog altijd zeer populair is onder de Vlaamse bedrijven, dus het is mooi dat we dit elk jaar weer kunnen faciliteren voor hen", zo vertelt Nele Van Avermaet van VLAM.

Inmiddels worden de laatste punten en komma's gezet, maar het grootste deel van de voorbereidingen zijn achter de rug voor VLAM. Het paviljoen zal opnieuw te vinden zijn in hal 27, waarbij dus weer is uitgebreid ten opzichte van voorgaande jaren. "Het paviljoen is voor komende editie zo'n 730 m², waarop we, naast onze eigen lounge, met 34 bedrijven zullen staan", legt Nele uit. "Daarbij zitten drie nieuwe gezichten. Zo hebben Elite Fresh Trade en Deroose Plants zich bij ons op de stand gevoegd. Zij stonden vorig jaar nog apart. Daarnaast is Van Lier voor het eerst te bezoeken op de Fruit Logistica. Ten slotte zullen Wouters Fruit en Devos Group zich voor het eerst samen presenteren tijdens de komende editie."

"Bovendien hebben we dit jaar een nieuw standconcept", gaat ze verder. "De indeling blijft hetzelfde. Een lounge met productpresentatie en daaromheen alle stands van de bedrijven, maar het design is vernieuwd. We zijn natuurlijk wat groter met 730 m². Daarnaast zijn we zichtbaarder in de hal, omdat het paviljoen hoger zal zijn met een lengte van rond de 6 meter. Verder benadrukken we veel meer Vlaanderen als regio. 'The Northern part of Belgium'. Dit zullen we prominenter naar voren brengen. Ook in het design. De vlag van Vlaanderen is een leeuw op een gele achtergrond. Deze gele kleur zal in alle elementen terug te vinden zijn. Ten slotte krijgen de bedrijven meer ruimte om hun stand te personaliseren. Ieder kan op zijn eigen manier de identiteit naar voren brengen."

En dus kijkt VLAM weer met enthousiasme vooruit naar de beurs. "Het blijft natuurlijk de grootste groenten- en fruitbeurs van Europa. Fruit Attraction in Madrid wordt steeds groter, maar Fruit Logistica lijkt zijn positie toch goed vast te houden. Zeker onder de Vlaamse bedrijven. Ik denk dat we met ons VLAM paviljoen inmiddels ook echt een begrip op de beurs zijn. Kijk, we zullen nog niet het Nederlandse paviljoen evenaren, maar ik denk dat we ons plekje inmiddels wel verdiend hebben. (Potentiële) Klanten en collega's kunnen het paviljoen goed vinden en de interesse vanuit Vlaamse bedrijven om mee te gaan, blijft ieder jaar stijgen. Bovendien hebben we woensdagavond ook weer een samenkomst, waarbij we tot 9 uur open zijn met de lounge, of in de volksmond het VLAM café. We krijgen veel respons van exporteurs dat het gewaardeerd wordt om op deze manier met elkaar in gesprek te gaan. Iets wat tijdens de beurs natuurlijk lastig is. We zijn benieuwd hoe deze nieuwe stap gaat zijn, maar we kijken ernaar uit."

Voor meer informatie:
Nele Van Avermaet
VLAM
Tel.: +32 02 552 80 32
[email protected]
www.vlam.be