De introductie van het nieuwe huismerk Daylicious brengt een frisse wind in het assortiment van gesneden groenten en gemaksproducten bij Aldi. Onder het motto 'lekker en gezond eten makkelijk maken' zijn er onlangs elf nieuwe producten toegevoegd. Deze uitbreiding omvat onder andere bloemkool- en broccoliroosjes, gesneden kookgroenten en diverse maaltijdsalades.Met de lancering van Daylicious wordt ook de rebranding van eerdere huismerken, zoals All Seasons, Potato King en Tasty Times, in gang gezet. Het Daylicious-label omvat op dit moment gesneden groenten, rauwkostsalades, gewassen sla, maaltijdsalades en voorgegaarde aardappelen. Later dit jaar zullen nog zes andere merken overgaan naar dit nieuwe concept. Ook kant-en-klaar maaltijden en broodsalades zullen worden opgenomen in het Daylicious-assortiment, dat uiteindelijk uit 150 producten zal bestaan.
De rebranding is onderdeel van een breder initiatief van supermarktketen Aldi, dat erop gericht is om boodschappen doen eenvoudiger en voordeliger te maken. Deze huismerkstrategie wordt niet alleen in Nederland uitgerold, maar ook in andere landen binnen de Aldi-Nord groep. Klanten kunnen hierdoor in meerdere landen rekenen op dezelfde herkenbare producten.
In de winkels zijn de nieuwe producten gemakkelijk te herkennen aan een 'new look'-kaartje in het schap. Ook via de eigen communicatiekanalen van Aldi wordt aandacht besteed aan de introductie van het Daylicious-label.
Bron: Aldi