Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Innovatie en community in de AGF-sector

Marc Langkamp, Uw Groenteman Pompoen, viert 30-jarig jubileum met een lach en een traan

Tholen - Afgelopen week vierde Marc Langkamp, eigenaar van Uw Groenteman Pompoen, het 30-jarig bestaan van zijn winkel. Wat begon als een feestelijke mijlpaal werd plots, door het gelijktijdig overlijden van zijn moeder, een emotionele periode waar hij nog steeds van moet bijkomen. "Het is een rollercoaster van emoties, waarin ik veel steun van klanten heb ervaren", vertelt Marc. De speciale band met zijn klanten is een belangrijke basis van zijn winkel. "We verwennen onze klanten graag met kwaliteit en ook aandacht, het voelt soms als een familie."

Marc Langkamp, Uw Groenteman Pompoen

Teamwork
Marc heeft zijn bedrijf door de jaren heen succesvol weten te ontwikkelen en uit te bouwen. Marc ziet zichzelf niet als een eenmansbedrijf, maar als onderdeel van een breder netwerk. "Samenwerken met leveranciers zoals Willem Dijk AGF is cruciaal voor onze kwaliteit, maar ze helpen ons ook op marketinggebied," legt hij uit. Hij schrijft het succes van Uw Groenteman Pompoen toe aan een combinatie van kwaliteit, persoonlijke aandacht en constante innovatie. "Dat kun je niet alleen, mijn team is de motor achter het succes."

Innovatieve strategieën
Om relevant te blijven, omarmt Langkamp nieuwe technieken en marketingmethoden. Hij zet in op digitale communicatie, zoals wekelijkse nieuwsbrieven en sociale media. Met een openingspercentage van 40% op zijn e-mails ziet hij een opvallend hoge betrokkenheid onder zijn klanten. "Dat werkt heel goed en via betaalde social media-advertentie bereik je ook nieuwe doelgroepen", vertelt Marc. Deze strategie heeft zijn klantenbestand met maar liefst 31% laten groeien.
Rondom het jubileum werkte hij met een marketingprogramma van Kooplust, waarmee hij een gerichte campagne opzette. Een nieuwe manier van denken die liet zien dat een goed onderbouwde marketingcampagne zelfs zonder grote kortingen effectieve resultaten kan opleveren. "De prijs wordt ondergeschikt aan kwaliteit en vertrouwen," stelt Marc vast.

Marc Langkamp en Anne Visser, die de nieuwe winkelinrichting van Uw Groenteman Pompoen bedacht en ontwikkelde, voor de rotonde van groenten en fruit het centrum van de winkel met ruimte voor gemak en een open snij- en kookkeuken

Maaltijden en vernieuwing
Het aanbieden van maaltijden speelt een steeds grotere rol in de strategie van Uw Groenteman. 3,5 jaar geleden verbouwde hij zijn winkel om het gemaksassortiment meer in de picture te zetten. "De vraag naar kant-en-klare oplossingen groeit," ziet hij.
Met een focus op ambacht, versheid en kwaliteit biedt de winkel een aantrekkelijk alternatief voor supermarktproducten. Met groenten blijft dat lastiger. "Ik mik eigenlijk niet meer op dat segment, groenten genereren maar weinig omzet," geeft Marc aan.
In plaats daarvan richt hij zich op onderscheidende producten zoals maaltijden, rauwkostsalades en kwalitatief hoogwaardig fruit. "Klanten zijn vaak teleurgesteld in fruit uit de supermarkt, dus daar kun je het verschil maken, zelfs met Pink Lady's," benadrukt hij.

Foto uit de periode tussen 1994-1999 van de oude winkel aan de Haaksbergerstraat in Enschede, toen wist de winkel zich ook al goed te onderscheiden

Community
Uw Groenteman Pompoen ligt in een wijk met verschillende sociale achtergronden. De verbouwing heeft de winkel een luxere uitstraling gegeven. Daarmee trekken ze zowel klanten uit de wijk als van verder weg en die komen niet alleen voor de producten. "Het is hier een soort community, klanten voelen zich thuis en zijn betrokken. Dat heb ik rondom het jubileum en het overlijden van mijn moeder extra ervaren", besluit Marc.

Voor meer informatie:
Marc Langkamp
Uw Groenteman De Pompoen
Burgemeester van Veenlaan 106
7543 AB Enschede
Tel.: +31 (0)53 4313458
[email protected]
www.uwgroentemanpompoen.nl