Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Eyyup, 30 jaar in dienst bij Willem Dijk AGF

"Wie voor jouw brood zorgt, daar moet je je best voor doen"

Tholen - Wanneer iemand lang in dienst is bij dezelfde werkgever mag deze bij wijze van spreken tot de inventaris van het bedrijf worden gerekend. In een tijd waarin mensen gemakkelijk van baan wisselen, is het een hele prestatie om zo lang trouw te blijven aan één bedrijf. Deze keer Eyyup Igrek, die sinds 1994 in dienst is bij Willem Dijk AGF.

Toen Eyyup 30 jaar geleden begon bij Willem Dijk, had hij net zijn eerste stappen in Nederland gezet. Zijn Nederlands was nog beperkt en hij werkte parttime als orderpicker in het magazijn, dat toen nog een klein pand was. Dat weerhield hem er niet van om zich vast te bijten in zijn werk en het beste uit zichzelf te halen. "Ik kreeg de Nederlandse taal snel onder de knie," zegt Eyyup. Hij beschrijft zijn werk met enthousiasme: "Je pakt een bestelling en binnen een half uur tot drie kwartier is het geregeld. Voor je het weet is de dag voorbij." Zijn inzet werd al snel beloond, wat leidde tot meer verantwoordelijkheden en een grotere rol binnen het bedrijf.

Groei
Eyyup begon enkele maanden na de oprichting van Willem Dijk AGF in 1994, en hij maakte de groei van het bedrijf vanaf het prille begin mee. Willem Dijk senior kwam uit een familie die al decennia lang actief was in de groente- en fruitsector. Zijn vader, die Eyyup nog persoonlijk kende, had een groentewinkel en verzorgde als vriendendienst het transport van groenten en fruit. Na het instorten van het veilingwezen richtte Willem Sr. in mei 1994 de groothandel op, en Eyyup was een van de eerste werknemers. "We zaten toen in een klein pand en hadden nog niet zoveel klanten," vertelt Eyyup. "Maar drie maanden later zaten we al in een groter pand. Nu is het een modern bedrijf met ongeveer honderd medewerkers."

Naarmate Willem Dijk AGF groeide, groeide ook Eyyup mee. Van orderpicker werd hij loodschef, een functie waarin hij nauw samenwerkte met de familie Dijk. Deze samenwerking was altijd bijzonder voor hem. "Ik heb altijd keihard meegewerkt, dat deed Willem Sr. ook, en ook mevrouw Dijk, zij controleerde alle orders nog voordat die de deur uitgingen," herinnert Eyyup. Hij vond het bijzonder dat de leidinggevenden net zo hard werkten als hun medewerkers. "Je dacht nooit aan de tijd. Voor je het wist, was het 10 uur 's avonds."

Switch
Hoewel Eyyup het als meewerkend voorman naar zijn zin had, besloot hij op een gegeven moment om chauffeur te worden. Deze keuze werd ingegeven door zijn gezinssituatie. "Als je alleen bent, maakt het niet uit hoe laat je thuiskomt, maar als je een dochter hebt die zegt: 'Papa, je moet me vaker ophalen,' dan weet je dat er iets moet veranderen," legt hij uit. Nu hij chauffeur is, kan hij 's avonds thuis zijn en brengt hij meer tijd door met zijn gezin. Hoewel hij zijn werk in de loods nog steeds waardeerde, vond hij zijn draai als chauffeur. "Het werk is tegenwoordig lang niet zo zwaar meer. Vroeger moest je alles handmatig inladen, maar nu staat alles op pallets en heb je een pompwagen," zegt hij.

Na 30 jaar kijkt Eyyup met tevredenheid terug op zijn loopbaan bij Willem Dijk AGF. "Ik heb geen spijt van mijn keuzes," zegt hij. Zijn loyaliteit, harde werken en betrokkenheid hebben hem een vaste kracht binnen het bedrijf gemaakt. Hij is niet alleen een voorbeeld voor zijn collega's, maar ook een belangrijk gezicht voor de klanten die hij dagelijks bedient. "Ik ben trots dat ik deel uitmaak van dit familiebedrijf. We zijn samen gegroeid, en dat maakt het bijzonder."

Het wederzijdse respect binnen het bedrijf heeft ervoor gezorgd dat hij zich altijd als een integraal onderdeel van het team heeft gevoeld. "Loyaliteit is voor mij vanzelfsprekend. Zo ben ik opgevoed. Mijn ouders leerde me: 'wie voor jouw brood zorgt, daar moet je je best voor doen'," zegt hij. "Dat wil ik ook mijn kinderen meegeven." Ook voor de toekomst blijft Eyyup optimistisch. "Op naar de volgende mijlpaal. Zolang je voor de juiste mensen werkt, kun je het volhouden," besluit hij.

Dit artikel verscheen eerder in editie 11, 38e jaargang van Primeur. Zie hiervoor www.agfprimeur.nl.

Voor meer informatie:
Willem Dijk
De Ossenboer 2
7547 SJ Enschede
Tel: 053 – 432 58 00
https://willemdijk.nl
[email protected]