De seinen staan op groen om zachtfruit te promoten. Brussel heeft de Nederlandse aanvraag voor een EU promotiecampagne zachtfruit goedgekeurd. Vanaf 1 januari 2025 kan gestart worden.
De promotiecampagne beoogt de interne EU-markt te stimuleren voor zachtfruit. Zachtfruit is de verzamelnaam voor aardbei, bes, framboos en braam. De campagne richt zich op een grotere bekendheid van vers zachtfruit uit de EU met als doel om de consumptie te laten stijgen.
De focus ligt op jongvolwassenen in Nederland, België en Duitsland. Jongvolwassenen eten ondergemiddeld zachtfruit. Binnen de campagne wordt gekozen voor de voedselwaarden: gezond, vers en gemak.
De looptijd van de campagne is van 2025 tot en met 2027 met een jaarlijks budget van €400.000. Vanuit de sector wordt jaarlijks €120.000 ingelegd waarbij Brussel het aanvult met €280.000. Deze campagne krijgt financiering vanuit het promotieprogramma van de Europese Commissie – Enjoy, it's from Europe!
In de komende maanden wordt het plan verder uitgewerkt.
Het werkteam promotie zachtfruit bestaat uit: ZLTO, Glastuinbouw Nederland, NFO, Berry Briljant, Simply the Bes en GroentenFruit Huis (penvoerder)
Partners: abbGrowers, Berries Pride, Berry Brothers, BerryWorld, Fossa Eugenia, FruitMasters, Genson Group, Kompany, Royal Berry, The Greenery, Veiling Hoogstraten, Veiling Zaltbommel, ZON
Voor meer informatie:
GroentenFruit Huis
+31 (0)79 368 11 00
[email protected]
www.groentenfruithuis.nl