Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Premium oranje cherrypruimtomaat voor conservenmarkt

"We brengen niet alleen verse producten op de markt – waarvan 60% voor het buitenland is bestemd – maar ook een lijn van verwerkte producten onder het premiummerk Così Com'è. Het zijn producten van hoge kwaliteit voor consumenten die grote aandacht besteden aan hun gezondheid", vertelt Domenico Catapano, marketingdirecteur bij het Italiaanse Finagricola.

"In de jaren 2000 waren we pioniers in de verwerking van gele cherrypruimtomaten. Nu hebben we ook oranje cherrypruimtomaten in sap in ons assortiment. Dit product is vooral in het buitenland succesvol, met name in de VS en Japan. Het vond eerst onderdak in onze Grangusto lijn, speciaal voor de horeca, maar nu is deze oranje tomaat ook klaar voor de consumentenmarkt. De tomaat heeft een zoete smaak, een rijk aroma, stevig vruchtvlees met weinig zaadjes en een dunne schil."

Het Così Com'è assortiment is breed en omvat een scala aan tomatenproducten zoals rode en gele cherrytomaten in de varianten Natuurlijk, Gehele tomaten in sap, In zeewater, Gepelde tomaten in sap, Halve tomaten, Dubbel geconcentreerd en de klassieke Passata. Er is ook een lijn ketchup van rode en gele cherrypruimtomaten en barbecuesauzen op basis van de Pizzutello tomaat. Al deze producten bevatten ingrediënten uit een gecontroleerde keten, zonder conserveermiddelen of kunstmatige aroma's.

Finagricola is gevestigd in de Zuid-Italiaanse provincie Salerno, heeft een omzet van €48 miljoen en telt 475 medewerkers. Het bedrijf levert aan de horeca en retail. In de vruchtbare vlaktes van de Sele worden de tomaten in kassen geteeld door elf aangesloten bedrijven op een areaal van circa 300 hectare. Het pand van 17.000 m², waar de verwerking gebeurt, telt drie afdelingen: de verwerking van de verse producten, de conservenfabriek en een magazijn voor de etikettering en opslag.

"Finagricola is een innovatief bedrijf dat voortdurend experimenteert. Dit nieuwe product past perfect in onze zoektocht naar kwaliteit en schoonheid, waarin we streven naar een combinatie van perfectie, technologie en natuur. In een tijd waarin koken ook thuis steeds creatiever wordt, geloven we dat onze consumenten de smaak en veelzijdigheid van dit product zullen waarderen. De verpakking van de oranje cherrypruimtomaat is voorzien van een etiket met kooktips voor de optimale smaak en textuur. Bovendien biedt de QR-code op het etiket toegang tot extra productinformatie."

60% van de verse producten wordt geëxporteerd naar Europa. Bij de conserven is het aandeel van de export zo'n 30% groot, met naast Europa ook de VS en Japan als afzetmarkten. Alle producten worden afgezet via supermarkten, speciaalzaken, foodservice en e-commerce. Het merk is ook aanwezig in de horeca en groothandelsmarkten.

Voor meer informatie:
Finagricola Soc. Coop.
Viale Spagna 6
84091 Battipaglia (SA) – Italië
Tel: +39 (0)828 614511
[email protected]
www.cosicome.eu

Publicatiedatum: