Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Jansen Paprika breidt uit naar 45 hectare

Afgelopen zomer kondigde Jansen Paprika, lid van coöperatie Growers United, de overname aan van naastgelegen paprikakwekerij Carlo Zwinkels. Maandag vond de officiële sleuteloverdracht plaats. Met deze uitbreiding groeit het teeltareaal van Jansen Paprika van 25 naar 45 hectare. Volgens de eigenaren, Ron en Ivo Jansen, is deze overname belangrijk voor de toekomstbestendigheid van hun familiebedrijf. "De ontwikkeling van onze organisatie staat centraal," aldus de broers.

Sinds 1965 is Jansen Paprika één van de pioniers in de Nederlandse paprikateelt. Waar het bedrijf zijn wortels heeft in het Westland, worden de paprika's sinds 2007 geteeld in Andijk, Noord-Holland. Met de toevoeging van de kwekerij van Carlo Zwinkels beschikt het familiebedrijf nu over drie vestigingen met een totale oppervlakte van 45 hectare.

De overname past binnen de bredere strategie van Jansen Paprika. "Groei biedt ons ook kansen voor innovatie en efficiëntieverbetering," leggen Ron en Ivo uit. "Ook voor onze medewerkers zorgt dit voor nieuwe doorgroeimogelijkheden. Stilstand is achteruitgang en op deze manier blijft onze organisatie zich ontwikkelen. Met deze stap kunnen we onze ambitie om een toonaangevende speler te blijven in de paprikateelt waarmaken."

De komende tijd staat in het teken van de integratie van de nieuwe kwekerij en de betrokken collega's. "We brengen het beste van beide bedrijven samen om één goedlopend geheel te vormen," aldus de eigenaren.

Growers United focust zich samen met Jansen Paprika op de toekomst. "We zetten volop in op de energietransitie en robotisering," aldus Ron en Ivo. Alle vestigingen zijn aangesloten op hetzelfde aardwarmtenetwerk, waardoor er goed gebruik gemaakt wordt van de duurzame energiebronnen. "Op deze manier zijn we voorbereid op de uitdagingen en kansen binnen de glasgroentesector."

Samen met een aantal collega-paprikatelers vormt Jansen Paprika PapriCo, het blokpaprikamerk van coöperatie Growers United. Growers United is een coöperatie van én voor vruchtgroentetelers. De coöperatie telt 5 merken, 25 familiebedrijven en circa 750 hectare glas.

Voor meer informatie:
Growers United
[email protected]
www.growersunited.nl

Publicatiedatum: