Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Geen aardbeien en kersen meer in december en januari bij Franse retailers

Met zijn 56 productiesites en een verkooppunt om de tien kilometer kondigt de groep Les Mousquetaires acht verbintenissen aan om de Franse voedselsoevereiniteit en de steun aan de tuinbouwsector te versterken.

Geen aardbeien en kersen meer tijdens de feestdagen
Om de consumptie van groenten en fruit uit Frankrijk te stimuleren en in lijn met de ambitie om iedereen beter en gezonder te laten eten, hebben Intermarché en Netto zich voorgenomen om de promotie van seizoensgroenten en -fruit uit Frankrijk het hele jaar door te intensiveren.

Daarnaast zullen Intermarché en Netto hun winkels tijdens de feestdagen in december en januari niet langer bevoorraden met aardbeien en kersen, zodat er meer schapruimte overblijft voor seizoensgroenten en -fruit uit Frankrijk. De groep geeft zichzelf tot het voorjaar van 2025 de tijd om de resultaten van dit eerste experiment te bestuderen, voordat ze overweegt het initiatief in de komende jaren uit te breiden naar andere sterk seizoensgebonden producten.

Voorkeur voor lokale telers
Les Mousquetaires werkt al samen met meer dan 10.000 lokale telers in heel Frankrijk en wil dit aantal verdubbelen door nog eens 10.000 op de lijst te plaatsen, zodat er zich in totaal 20.000 in een straal van 70 kilometer rond de winkels bevinden. Dit zal het aantal tussenpersonen verminderen, het inkomen van de telers verbeteren en de CO2-impact van het vervoer van de producten verminderen.

Lancering van Intermarché Terroir label
Om het aanbod duidelijker te maken en klanten beter te helpen bij hun keuze, en ter ondersteuning van Franse telers, zal Intermarché vanaf het eerste kwartaal van 2025 het Intermarché Terroir label introduceren dat 100% Franse herkomst garandeert voor alle traditionele verse producten (vleeswaren, AGF, etc).

Bron: mousquetaires.com

Publicatiedatum: