Tanja Dworschak-Fleischmann is onderscheiden met de Sagaflor Award voor het beste concept in de categorie groenten/kruiden/fruit. Daarmee versloeg ze de biologische zoete aardappelen van Reichenau eG en Bio PLUS+ GmbH op de tweede en derde plaats.
Bioland KräuterGut kweekt biologische potplanten in Zuid-Duitsland en is sinds 2023 met de overname van Bio Maintal-Kresse ook kwaliteitsleverancier van microgroenten onder het nieuwe merk FrankenGreens voor de foodretail. Met 72 medewerkers produceert het bedrijf jaarlijks ongeveer 6,5 miljoen biologische kruidenpotjes en 10 miljoen biologische tuinkersbakjes. Met FrankenGreens presenteert Bio Maintal-Kresse een nieuwe productlijn met een fris design en zes biologische variëteiten die in de keuken voor veel meer gebruikt kunnen worden dan alleen het versieren van klassieke broodjes.
"Onze microgroenten zijn rijk aan vitaminen, vitale stoffen en antioxidanten. Ze bieden gezonde voedingsaccenten voor elke maaltijd," zegt bedrijfseigenaar Tanja Dworschak-Fleischmann, "met onze hoge productienormen en productiecapaciteiten op 0,75 hectare kasruimte en uitgebreide marketingkanalen brengen we de gezonde smaakervaring direct bij de consument thuis."
Tanja Dworschak-Fleischmann
De uitbreiding van het assortiment met biologische zonnebloemen, erwten en lupinen is volledig nieuw in de gemaksvoedingssector. Het Franken Greens-assortiment is gericht op een gevarieerde klantenkring, met name voedingsbewuste mensen die op zoek zijn naar gezonde voeding, maar ook amateur- en professionele koks die waarde hechten aan smaakvolle en verse ingrediënten. Tot de doelgroep behoren ook milieu- en kwaliteitsbewuste consumenten die de voorkeur geven aan biologische en veganistische producten, evenals stedelingen en jonge gezinnen die waarde hechten aan vers, lokaal geteeld voedsel.
Ongeveer tien miljoen potten per jaar
"Dankzij de bestaande goede klantrelaties in de retail- en detailhandel en een jaarlijks productievolume van ongeveer tien miljoen potten, is er een hoge garantie voor de beschikbaarheid van het productassortiment op de lange termijn, evenals een constante verdere ontwikkeling van het assortiment, rekening houdend met de wensen van de markt," zegt Dworschak-Fleischmann.
Voor meer informatie:
www.kraeutergut.de