Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Europese truckverkopen dalen

Dieselbusjes niet aan te slepen door zero-emissiezones en BPM-vrijstelling

In de eerste drie kwartalen van 2024 zijn er in Nederland maar liefst 36,3 procent meer nieuwe dieselbusjes geregistreerd dan van januari tot september 2023. Het gaat om een stijging van bijna 24.000 voertuigen, zo meldt het magazine Bestelauto Met de aankomende zero-emissie zones en het einde van de BPM-vrijstelling voor diesel bestelauto's was het, zo stellen ze, wel te verwachten, maar het zorgt ervoor dat ook het totale aantal nieuw geregistreerde bestelauto's in Nederland fors stijgt. Van 53.744 eenheden in Q1-Q3 in 2023 naar 70.758 eenheden in de eerste drie kwartalen van dit jaar.

De Europese truckverkopen vallen daarentegen tegen. De eerste drie kwartalen van dit jaar werden er 249.7 duizend nieuwe trucks boven de 3,5 ton geregistreerd, een daling van 7,5% ten opzichte van 2023, meldt BIGtruck.

Publicatiedatum: