Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Professionele marketing voor de tuinbouw

Naarmate de tuinbouwsector zich blijft ontwikkelen, neemt ook het belang van effectieve marketing toe. Nu bedrijven steeds groter en gestructureerder worden, moet je verder kijken dan traditionele marketingtactieken zoals het bijwonen van beurzen. Digitale aanwezigheid, branding en strategische communicatie zijn essentiële onderdelen geworden van een succesvol bedrijf, of je nu een teler of leverancier bent.

De opkomst van professionele marketing
In het verleden werd marketing vaak gezien als een bijzaak. Tegenwoordig hebben bedrijven die marktleider zijn in hun segmenten meestal goed ontwikkelde marketingactiviteiten, geïntegreerd in hun strategische processen.

"Marketing heeft de kracht om de boodschap van een bedrijf vorm te geven en te verfijnen en deze vervolgens effectief bij het juiste publiek af te leveren. In B2B-markten werken goedkope marketingtactieken niet. Als een product geen plaats heeft op de markt, zal marketing niet veel helpen. Maar als het product goed is, kan marketing precies dat publiek informeren dat erover moet horen, ongeacht waar ze zijn, op een overtuigende manier, snel en kosteneffectief," zegt Nemanja Rodic van Lumen8, een tuinbouwgericht marketingbureau dat dit jaar de prijs voor Beste Productmarketing won op het Vertical Farming World Congress.

De kracht van branding
Een sterke merkidentiteit is cruciaal om je bedrijf te onderscheiden in een overvolle markt. Het helpt om vertrouwen, geloofwaardigheid en loyaliteit te creëren bij klanten. Een goed ontworpen merk kan de waarden, missie en unieke verkoopargumenten van een bedrijf communiceren - en klanten op de huidige markt verwachten een professioneel merkimago van hun zakenpartners.

"Bedrijven in deze sector zijn trots op wat ze doen en ze zijn niet bang om hun verhaal te vertellen. Om ervoor te zorgen dat het verhaal blijft hangen, moet je alle elementen van je communicatie op elkaar afstemmen: visuals, slogans, video's, persberichten, enz. Goede marketing is als een symfonische compositie waarbij elk element bijdraagt aan de harmonie, van pauken tot triangels," zegt Jan Jacob Mekes, medeoprichter van Bumbleberry Marketing.

Digitale marketing: Een must-have
Het internet heeft een revolutie teweeggebracht in de manier waarop bedrijven in contact komen met hun doelgroep. Digitale marketingstrategieën, waaronder sociale media, contentmarketing, zoekmachineoptimalisatie (SEO) en e-mailmarketing, zijn essentieel om potentiële klanten te bereiken en de verkoop te stimuleren.

"Stel dat je vertical farms wereldwijd wilt bereiken, teeltmanagers in de cannabissector, of CTO's van belichtingsbedrijven - wij kunnen ervoor zorgen dat je boodschap hen binnen enkele dagen bereikt via LinkedIn en andere digitale kanalen. Dit is de kracht van digitale marketing. Vervolgens peilen we snel de reacties van het publiek, leren we van de inzichten en verfijnen we toekomstige inspanningen voor een nog grotere impact", aldus Nemanja.

Hulp is nabij
Om tuinbouwbedrijven te helpen navigeren door de complexiteit van moderne marketing, bieden Bumbleberry Marketing en Lumen8 een uitgebreide reeks diensten. Met hun jarenlange ervaring in de sector kan hun team van deskundigen marketingstrategieën op maat ontwikkelen die resultaten opleveren.

Nemanja Rodic van Lumen8 is gespecialiseerd in merkontwikkeling en digitale marketing. Hij kan helpen bij het creëren van een overtuigende merkidentiteit en het implementeren van effectieve digitale marketingcampagnes.

Jan Jacob Mekes van Bumbleberry Marketing is een ervaren schrijver die boeiende inhoud kan schrijven voor verschillende marketingmaterialen, waaronder berichten op sociale media, brochures, persberichten en websiteteksten.

Julia Mekes van Bumbleberry Marketing brengt haar artistieke talenten in en ontwerpt visueel aantrekkelijke afbeeldingen voor brochures, beursdisplays, visitekaartjes en ander marketingmateriaal.

Door hun expertise te combineren met een sterk netwerk van professionals op gebieden als marktonderzoek, videoproductie, fotografie en vertaling, kunnen Bumbleberry Marketing en Lumen8 tuinbouwbedrijven helpen hun merknaam te versterken en hun marketingdoelen te bereiken.

In de huidige concurrerende tuinbouwsector is effectieve marketing niet langer een optie; het is een noodzaak. Door te investeren in professionele marketingdiensten kunnen bedrijven sterke merken bouwen, nieuwe klanten bereiken en groei stimuleren.

Voor meer informatie:
Bumbleberry Marketing
[email protected]
bumbleberry.marketing/

Lumen8
lumen8.co/

Publicatiedatum: