Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Versrapport 2024: Lidl en Nettorama domineren in AGF

Volgens het Versrapport van YouGov, voormalig GfK Consumentenpanel, blijven Lidl en Nettorama de onbetwiste leiders in de groente- en fruitcategorie, zo meldt Distrifood. Omdat het versrapport onderscheid maakt in landelijke formules en regionale formules, mogen ze zich beide De beste supermarkt in AGF noemen en domineren in alle categorieën. Gekeken naar rapportcijfers wordt Nettorama beter beoordeeld. Consumenten gaven de supermarkt een 7,47, flink hoger dan Lidl die uitkomt op een 7,35.

Lidl AGF inkoopteam

Lidl plaatst zich daarmee wel flink hoger dan de landelijke nummer twee Dirk (7,08) en Albert Heijn (7,01). Lidl scoort op vijf van de zes aspecten het beste, vooral dankzij scherpe prijzen, versheid en ruime keuze. Op deskundigheid haalt het echter 'slechts' de derde plaats. Dirk verrast door te stijgen van de zesde naar de tweede plek, vooral dankzij sterke prestaties op aanbiedingen en kwaliteit. Albert Heijn toont vooruitgang door boven de 7,00 te scoren, vooral in presentatie, maar heeft moeite om zich op prijs en deskundigheid te onderscheiden.

Bij de regionale ketens blijft Nettorama met een gemiddelde van 7,47 de onbetwiste nummer één. De formule scoort topcijfers op alle aspecten, wat hun dominantie in deze categorie bevestigt. Poiesz (7,12) volgt op een afstand, met sterke prestaties in versheid en deskundigheid, maar mist de toppositie op belangrijke punten zoals prijs. Boni klimt naar een derde plek met een verbeterde score van 7,09, vooral door goede resultaten op prijs en versheid.

Bron: Distrifood

Foto: LinkedIn

Publicatiedatum: