Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Breedx

Vraag naar zaadloze puntpaprika's en speciale tomaten neemt toe

In heel Europa neemt de vraag naar de hitte- en koudetolerante zoete en zaadloze puntpaprika's en speciale tomaten van Breedx toe. Lior Carmeli, CEO van Breedx, zegt: "Onze nieuwe variëteiten, die speciaal zijn ontwikkeld om zowel hitte als kou te kunnen verdragen tijdens de vruchtzetting, zijn essentieel om grote teelt- en exportlanden te helpen om de continuïteit van de aanvoer het hele jaar door te waarborgen. Vooral nu het weer wereldwijd steeds onvoorspelbaarder wordt."

Hij geeft aan dat Breedx zich niet alleen richt op rasinnovatie, maar ook nieuwe benaderingen zoekt om de bedrijfsvoering te veranderen en een grotere impact te hebben ten gunste van de gehele waardeketen. "Vanaf het begin was de belangrijkste focus het ontwikkelen van groenten met voordelen voor de consument. We implementeren een nieuwe benadering van de relatie tussen veredelaar, teler, verzender en consument, die sneller, winstgevender en toegankelijker is voor al onze zakenpartners in de hele groenteketen."

Breedx ontwikkelt speciale groenten met voordelen voor de consument. "We richten onze ontwikkeling op twee gewassen: puntpaprika's en tomaten. Pepperito, de merknaam van Breedx voor zoete zaadloze puntpaprika's, blijft een favoriete gezonde snack in Europa en Noord-Amerika," merkt Carmeli op.

Breedx-variëteiten worden geteeld in Canada, de VS en Mexico voor de Noord-Amerikaanse markten, Spanje voor de EU-markt en Israël voor de lokale markt, aldus Carmeli. "De nieuwste ontwikkelingen van Breedx, allemaal geteeld uit zaad, omvatten intermediaire resistentie tegen PMMV (L4), echte meeldauw en TSWV. Dit is belangrijk omdat veel teeltgebieden over de hele wereld met deze plagen te kampen hebben."

Hij zegt dat de Pepperito portfolio drie kleuren heeft: "Rood, oranje en geel, zodat telers de mogelijkheid hebben om een mooi meerkleurenassortiment te verpakken. We richten ons ook op tomaten. BreedX is zeer consumentgericht, het bedrijf heeft als mantra 'Taste Tomato' en is met behulp van klassieke veredelingstechnieken goed op weg om speciale variëteiten te commercialiseren," aldus Carmeli.

Hij zegt dat hun nieuwe rassen wereldwijd worden getest, in Europa, Noord-Amerika, Japan, Zuid-Afrika en in hun thuisland Israël. "Onlangs heeft Breedx in haar veredelingsprogramma zowel Intermediaire Resistentie (IR) tegen ToBRFV als de mogelijkheid tot vruchtzetting bij hoge temperaturen geïntroduceerd voor de meest geavanceerde variëteiten, en ze zullen in deze richting blijven werken. Kom en bekijk onze verschillende paprika- en tomatenrassen zelf in Madrid," zoals Carmeli vooral telers en retailers uitnodigt.

Klik hier om een afspraak te maken met Carmeli en zijn team op Fruit Attraction in Madrid. U kunt hen daar vinden op Paviljoen 1 Stand B01.

Carmeli zal ook aanwezig zijn op de IFPA Global Produce Show in Atlanta, Georgia, die plaatsvindt van 17 tot en met 19 oktober 2024. Klik hier om een afspraak met hem te maken.

Voor meer informatie:
Yasmin Sagiv
Breedx
Tel: +972 52 9404726
[email protected]
www.breedx.com

Publicatiedatum: