Maaltijdbox-leverancier Boerschappen groeit in 2024 met 49% ten opzichte van 2023. Hiermee groeit Boerschappen sneller dan de markt van maaltijdboxen, die juist een dalende trend laat zien. In september leverde Boerschappen meer dan 300.000 duurzame maaltijden uit aan haar particuliere en zakelijke klanten door heel Nederland.
Oprichters Stéphanie Vellekoop en Stijn Markusse
Na een moeilijk 2023, waarin Boerschappen te maken kreeg met een dip na de grote groei tijdens de coronaperiode, ziet Boerschappen juist in 2024 de markt weer sterk aantrekken. In de maand september leverde Boerschappen 314.050 maaltijden uit. "Wij geloven dat we niet alleen bezig zijn met het leveren van maaltijdboxen, maar ook met het creëren van een beweging die bijdraagt aan een eerlijke én gezonde voedselketen'' zegt Stijn Markusse, mede-oprichter van Boerschappen.
Boerschappen werkt samen met een netwerk van boeren en producenten. Het bedrijf haalt zijn ingrediënten rechtstreeks van 154 boeren en makers. "Dankzij onze langdurige samenwerkingen met deze boeren kunnen we niet alleen de kwaliteit van onze producten waarborgen, maar ook bijdragen aan een eerlijke, duurzame voedselketen'' voegt Markusse toe. "In 2014 begonnen mijn partner Stéphanie en ik met een eenvoudig idee: rechtstreeks ons eten halen bij lokale boeren, zonder tussenkomst van de supermarkt. We wilden weten waar ons eten vandaan kwam en tegelijkertijd de boeren een eerlijke prijs bieden'' vertelt Stijn.
Het afgelopen jaar heeft Boerschappen grote stappen gezet om haar diensten verder te professionaliseren en haar impact te vergroten. Boerschappen is actief in zowel de consumentenmarkt als de zakelijke markt, waarbij dagelijks duizenden particuliere
klanten en diverse zakelijke partners, waaronder justitiële inrichtingen en zorginstellingen, van verse maaltijden worden voorzien.
Bron: Boerschappen