Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Jeroen van Leijsen. Hermus International:

"We verzorgen zowel groupagetransport als volle vrachten binnen de Benelux en Duitsland"

Tholen - In vijftien jaar tijd is transportbedrijf Hermus International jaar op jaar verder uitgebouwd. Vanuit Oud-Gastel vertrekken de vrachtwagens naar klanten door heel Europa. Het transportbedrijf vervoert een scala aan producten uit de AGF-branche en daarnaast hebben wij veel klanten in het snoepgoed, maar het accent ligt op het AGF-transport. "Wat ons uniek maakt, is dat we ons niet beperkten tot één bepaald land en zowel groupage als volle vrachten transporteren", vertelt mede-eigenaar Jeroen van Leijsen. "Zo verzorgen we in de Benelux en Duitsland vooral groupagetransport en rijden we daarnaast volle vrachten naar landen als Zwitserland, Italië en het Verenigd Koninkrijk."

Overname C. van Dijk Transport
Met name op de Duitse markt is Hermus International goed vertegenwoordigd. Dagelijks vertrekken meerdere auto's richting het Ruhrgebied en Zuid-Duitsland. Dankzij de overname van C. van Dijk Transport kwam daar afgelopen jaar ook Oost-Duitsland (Berlijn) bij. "Regio's waar we ons op focussen zijn met name het Ruhrgebied tot Mannheim en Berlijn, we beleveren eigenlijk dagelijks alle DC's tot aan de groothandelsmarkten", vertelt Jeroen. De onlangs ingestelde grenscontroles in Duitsland leveren volgens hem nog niet al te veel hinder op. "Een enkele keer staan onze chauffeurs hierdoor in de file, maar het valt ons nog niet tegen. Het is niet dat er chauffeurs hierdoor uren stilstaan."

Het transportbedrijf maakte de afgelopen jaren een mooie groei door. "Wat we van veel klanten horen is dat ze onze flexibiliteit erg waarderen. Zo beperken we ons niet tot een bepaalde bestemming en proberen we altijd een oplossing te vinden, ook als een klant om 18.00 uur belt, trachten we hen te helpen. Daarmee zijn we vrij uniek", vertelt Jeroen, die verantwoordelijk is voor HR & de in- en verkoop van het transportbedrijf.

Piek tussen maart en oktober
Naast de eigen auto's heeft Hermus International in het seizoen vaak zo'n vijftien tot twintig charters rijden. "Ons seizoen loopt gelijk met het Hollandse groenten- en fruitseizoen. Die piek ligt daarom tussen de maanden maart en oktober. De winterperiode vangen we vaak op met klanten in het stek- en snoepgoed. In de vakantie hebben we ook nog een aantal drukke weken gehad, maar nu lijkt het langzamerhand iets rustiger te worden", vertelt Jeroen. Volgens hem is de loyaliteit van AGF-klanten aan hun transporteur over het algemeen groot. "Wat je wel ziet, is dat vooral de grotere partijen niet op één transporteur wedden, maar meerdere vervoerders selecteren voor bepaalde gebieden."

Als grootste uitdagingen noemt Jeroen het tekort aan chauffeurs, de gestegen kosten, maar ook nieuwe wetgeving rond rijtijden. "Het valt niet mee om voldoende chauffeurs te vinden voor het werk. Ons werk gaat namelijk 24/7 door en dat 365 dagen per jaar. Bij ons bestaat de hoofdmoot uit Nederlandse chauffeurs, maar we hebben ook een aantal buitenlandse chauffeurs in dienst. Verder hebben we met grote prijsstijgingen te maken, zo was de stijging van de Maut afgelopen jaar aanzienlijk en heeft dit invloed op de markt."

LZV's
"Met onze diversiteit aan opleggers is iedere vorm van transport mogelijk. We hebben verschillende combinaties rijden, waarvan we er drie kunnen inzetten als LZV's (Langere en Zwaardere Vrachtwagen), waarmee we ook in Duitsland mogen rijden. Voor ons werkt dit ideaal. We kunnen hierdoor meer lading per rit vervoeren en dat betekent een aanzienlijke vermindering van de CO₂-uitstoot per kilometer. Zo rijden we groener én efficiënter en kunnen we meer klanten bedienen."

"Ons materiaal wordt altijd goedonderhouden en voldoet aan de laatste milieueisen. Wel hebben we de laatste tijd een automatiseringsslag gemaakt met onder meer boordcomputers in de auto's en digitalisering van de papierstroom. We zijn hard gegroeid in de laatste jaren, maar de processen achter de schermen waren niet direct meegegroeid. Daar hebben we dan ook fors op ingezet, zodat we ook in de toekomst onze klanten efficiënt en betrouwbaar kunnen blijven leveren."

Voor meer informatie:
Jeroen van Leijsen
Hermus International
Emmerblok 17
4751 XE Oud Gastel
Tel: 0630591447
[email protected]
www.hermus-international.com