Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

OnderwijsBooST voor Westland

Op dinsdag 10 september j.l. is het startschot gegeven voor de eerste pilot binnen de Westlandse onderwijsBooST. Dit vierjarige onderzoeksproject is een samenwerking tussen MBO Westland en De Haagse Hogeschool. "Met dit project onderzoeken we hoe 'Challenge-Based Learning' kan bijdragen aan het opleiden van wendbare en toekomstgerichte beroepsprofessionals binnen een geïntegreerd mbo- en hbo-onderwijsprogramma", zo geven de scholen aan.

In deze eerste pilot van 20 weken gaan studenten van de opleiding Food & Lifestyle van het MBO Westland en studenten van de opleiding Voeding & Diëtetiek van De Haagse Hogeschool samenwerken aan een praktijkcasus. De studenten geven adviezen en ontwikkelen producten ter verbetering van het huidige voedingsbeleid van kinderopvang Okidoki en kinderopvang Kwest.

Esmee Ocak, studente aan de Haagse Hogeschool, vertelt: "Ik vind het leuk om een project met andere studenten te doen. Zo leer ik weer andere mensen kennen. Ik denk dat we elkaar goed kunnen helpen met de praktijkopdracht." Ook Zita Zwinkels van MBO Westland is positief: "We krijgen een echte opdracht vanuit het werkveld; hier ben ik enthousiast over. Door de samenwerking met andere studenten leren we dingen van elkaar."

Deze vorm van samenwerking wordt beschouwd als een eerste mijlpaal binnen de Westlandse onderwijsBooST. Naast deze pilot over voeding wordt een pilot ontwikkeld voor vragen uit de praktijk over metingen in glastuinbouwkassen. De conclusies van dit onderzoek zullen inzichten bieden voor de integratie van 'Challenged-Based Learning' in andere onderwijsprogramma's. "Zo dragen we bij aan de wendbare beroepsprofessionals van de toekomst."

Voor meer informatie:
www.mbo-westland.nl

www.dehaagsehogeschool.nl

Publicatiedatum: