Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Frische Logistik

"Groeiend bestand Europese klanten"

Het logistieke bedrijf Frische Logistik GmbH is drie jaar geleden ontstaan uit het bestaande groenteteelt- en handelsbedrijf Frische aus Westfalen GmbH (zie artikel op zustersite FreshPlaza.de). Het jonge bedrijf beschikt over een modern logistiek centrum met 2.000 m² opslagruimte en 350 koelcellen, zodat temperatuurgevoelige goederen tijdelijk kunnen worden opgeslagen, behandeld en op tijd weer geplukt. Zowel in opdracht van het eigen moederbedrijf als van derden worden dagelijks de grote centrale magazijnen van de Duitse retail bediend.

Sinds de oprichting van het bedrijf in 2021 zijn de algemene omstandigheden in de fruitlogistiek allesbehalve gemakkelijker geworden, wat onder andere te wijten is aan de tolverhoging en de CO2-belasting. Desondanks heeft Frische Logistik elk jaar een aangename groei kunnen noteren. Volgens Dörmann ligt de sleutel in efficiëntie: "We proberen onze ritten zo efficiënt mogelijk te maken om lege ritten te voorkomen en routes te optimaliseren. Open communicatiekanalen met klanten en partners spelen hierbij een grote, doorslaggevende rol. Uiteindelijk proberen we een win-winsituatie te creëren voor alle klanten van Frische Logistik en het potentieel te benutten om voor beide partijen optimale prestaties te behalen."

Structurele verandering in logistiek
Maximale transparantie en efficiëntie hebben ook bijgedragen aan het groeiende klantenbestand, vervolgt Dörmann. "We hebben nu ook klanten in andere Europese landen, vooral in de wintermaanden wanneer er weinig productie is in Duitsland en er dus minder binnenlandse bestellingen zijn."

Dörmann weet ook niet zeker waar de reis in de verslogistiek hen zal brengen. "De toekomst blijft spannend. Naar mijn mening zal de logistiek blijven veranderen door de toename van grote logistieke hubs. Toch zal wegtransport hier altijd de grootste rol blijven spelen. Als we de nadruk blijven leggen op productie in Duitsland, zal logistiek uiteindelijk ook een belangrijk onderwerp worden. We gaan deze uitdagingen aan en kijken uit naar nieuwe partnerschappen," besluit het bedrijf.

Voor meer informatie:
Sebastian Dörmann
Frische Logistik GmbH
Elverdisser Str. 477
32052 Herford, Duitsland
Tel: +49 5221 1788033
[email protected]
www.frischelogistikgmbh.de

Publicatiedatum: