Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Albert Heijn zet in op 10% omzetaandeel voor biologische AGF in 2026

Albert Heijn wil het aandeel biologisch verder laten groeien. Daarom zet de supermarkt in op een omzetaandeel van 10% voor aardappelen, groente en fruit in 2026. Dat is een groei van 25% ten opzichte van 2023. De supermarkt heeft het grootste biologische assortiment van reguliere supermarkten en zet vol in op verdere ontwikkeling. Zo wordt het voor de consument nog gemakkelijker en voordeliger gemaakt om voor lekkere biologische producten te kiezen.

Grootste aanbod
25 jaar geleden startte Albert Heijn als eerste supermarkt met het aanbieden van biologische eigenmerkproducten. Sindsdien heeft Albert Heijn structureel gewerkt aan de groei van het biologisch aanbod. Inmiddels wordt ongeveer de helft van alle biologische producten in supermarkten verkocht bij Albert Heijn. De supermarkt breidt het biologisch assortiment voortdurend uit in samenwerking met partners, leveranciers en onze biologische boeren en telers. Voor alle dagelijkse boodschappen biedt Albert Heijn een biologisch alternatief en voor een groeiend aantal producten wordt enkel de biologische variant verkocht.

Marit van Egmond, CEO van Albert Heijn: "Naast een ruim aanbod van biologische producten, willen we vanuit onze missie om 'Samen beter eten bereikbaar te maken. Voor iedereen.' de keuze voor biologisch nog makkelijker en voordeliger maken. Zo stimuleren en inspireren we onze klanten om lekker te koken met biologische producten. Hiermee zorgen we voor een flinke groei in de consumptie van biologische producten en biologische landbouw."

Jean-Paul Lindeboom, directeur Bionext: "Het is mooi om te zien dat het aandeel biologisch in de reguliere supermarkten zo groeit, ik ben dan ook enthousiast over de ambities van Albert Heijn en de manier waarop ze biologisch toegankelijk maken voor een brede doelgroep."

Inspiratie en voordeel biologisch
Albert Heijn introduceert biologische verspakketten, onder meer AH Biologisch Uiensoep, AH Biologisch Traybake pompoen. Alle pakketten bevatten meer dan 200 gram groente per persoon. Om klanten verder te inspireren verschijnt deze week ook het digitale magazine 'Alles over biologisch'. Hierin vinden klanten verhalen van biologische boeren, leuke bio-weetjes en lekkere recepten. Klanten met Mijn Albert Heijn Premium krijgen 10% korting op biologisch. Meer dan de helft van de premiumklanten koopt elke week biologisch, ook kopen zij 26% meer biologische producten dan daarvoor.

Voor meer informatie: www.ah.nl

Publicatiedatum: