Op donderdag 3 oktober 2024 vindt het vierde AGF Marketing Event plaats met als thema 'Geef de AGF-verkoop een boost door branding'. Tijdens dit evenement staat dan ook de vraag centraal hoe je met een promotiecampagne jouw product(en) op de kaart kan zetten. De organisatie is in handen van NIMA Foodchain & Agrimarketing in samenwerking met GroentenFruit Huis en het AGF Trendcafé.
Paris Hilton en Alix Earle. Foto: Joe & the Juice
Douglas Brundage, founder en CEO van Kingsland: A global Brand Studio uit New York, deelt zijn succesvolle verhaal over de samenwerking met Joe & the Juice. In een exclusieve live verbinding geeft hij een kijkje in het proces dat leidde tot een ongekende campagne, waarin niemand minder dan Paris Hilton de hoofdrol speelt. Brundage vertelt hoe het idee van deze campagne tot stand kwam, onthult strategieën, onderhandelingen en creatieve keuzes die van deze ontbijtcampagne een internationaal succes maakten met #getchicforbreakfast. Een unieke kans om te leren van een expert die weet hoe je een merk naar een hoger niveau tilt. Wat kan de AGF-sector hiervan opsteken?
Zowel experts uit de sector als daarbuiten zullen hun inzichten en visie delen. Promotie is een belangrijk onderdeel van de marketingmix. Welke promotiecampagne binnen AGF uit het verleden komt spontaan bij je op? Langlopende tv-campagnes, zoals "Even Apeldoorn Bellen" zijn steeds minder vaak te zien. Iedere generatie lijkt zijn eigen social mediakanaal te hebben. Waar moet je je pijlen op richten? Wat is de rol van influencers? Wat werkt en wat niet voor AGF?
Joeri Jansen van reclamebureau Roorda, bekend van succesvolle campagnes als BOB en NIX18, laat zien welke promotieactiviteiten rondom AGF er momenteel plaatsvinden. Hoe belangrijk is promotie voor AGF en hoe ziet Joeri de toekomst voor zich op het gebied van promotie voor AGF? Welke campagnes werken en waar moet je op inzetten om succesvol te zijn?
Leon Jansen, Change Manager Marketing van K2O Marketing & Business Strategy en NIMA Lecturer, gaat in op significant beter presteren door de juiste marketing. Hoe belangrijk is promotie? Leon heeft met zijn creativiteit, gedrevenheid en inhoud een belangrijke bijdrage geleverd aan de strategie van gerenommeerde bedrijven in de afgelopen jaren. Na een sessie van Leon heb je concrete tips waar je in de AGF-sector mee aan de slag kan.
Het evenement vindt plaats bij Koninklijke Schmidt Zeevis, Matlingeweg 333 in Rotterdam. Koninklijk Zeevis Schmidt Rotterdam bestaat al 100 jaar en is een begrip in culinair Nederland. Van bekende chefs, hippe horecagelegenheden, de supermarkt op de hoek tot cruiseschepen. Iedereen wil vis van Schmidt Zeevis! Daarom rijden zij met maar liefst twintig gekoelde vrachtwagens door het hele land. We horen tijdens dit event hoe het bedrijf zo succesvol is geworden en waarom promotie en beleving succesfactoren zijn.
De bijeenkomst is gericht op marketeers, communicatiespecialisten en analisten in de AGF-sector. Tijdens het event is tijd gereserveerd om te netwerken met collega's en professionals.
Programma
14.00 uur | Ontvangst/netwerkgelegenheid
14.30 uur | Cock van Bommel/Maurice Wubben: Opening en toelichting programma
14.45 uur | Introductie Schmidt Zeevis Rotterdam
15.00 uur | Joeri Jansen (Roorda): Huidige en toekomstige promotie binnen de AGF-sector
15.30 uur | Implementatieronde inclusief kennismaking
16.00 uur | Leon Jansen (NIMA): Significant beter presteren door de juiste marketing, inclusief promotie
16.45 uur | Implementatie ronde
17.00 uur | Pauze
17.15 uur | Douglas Bundage (Kingsland): Paris Hilton campagne Joe & the Juice - online verbinding
18.00 uur | Implementatieronde
18.15 uur | Afsluiting en start buffet
Klik hier om aan te melden via NIMA
Voor leden van GroentenFruit Huis en het AGF Trendcafé geldt ook de lagere NIMA Member prijs (125 euro). Meld je dan aan bij Esmee van Breugel van GroentenFruit Huis.