Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Samenwerking Albert Heijn en Voedselbanken Nederland tegen voedselarmoede

"Op een lege maag kun je niet leren"

Dagelijks komen 37.500 kinderen met een lege maag op school. Goed eten en drinken is voor iedereen belangrijk, zeker voor schoolgaande kinderen. Dit is helaas niet altijd vanzelfsprekend en daarom organiseren Albert Heijn en Voedselbanken Nederland de landelijke actie 'Op een lege maag kun je niet leren'. In de week van 9 t/m 15 september krijgen klanten 10% korting op 17 geselecteerde producten die ze kunnen doneren.

"Bij Albert Heijn werken wij vanuit onze missie 'Samen beter eten bereikbaar maken. Voor iedereen.' aan een gezondere, sociale en duurzame samenleving. Helaas zien wij dat beter eten niet voor iedereen in Nederland vanzelfsprekend is. Samen met Voedselbanken Nederland starten wij vanaf maandag as. weer de inzamelingsactie 'Op een lege maag kun je niet leren'. Dit initiatief is onderdeel van ons Voor Elkaar-programma waarmee wij samen met onze maatschappelijke partners, klanten en collega's anderen willen helpen", aldus Johan van der Zanden, directeur marketing & communicatie bij Albert Heijn.

Klanten krijgen 10% korting op 17 geselecteerde (biologische) producten. Henk Staghouwer, voorzitter van Voedselbanken Nederland: "Het is schrijnend als kinderen met honger naar school gaan. De schaamte dat er thuis niets te eten is, is zo groot dat ze met een lege broodtrommel naar school gaan. Zodat andere kinderen maar niets merken. Met een lege maag valt het niet mee om iets te leren, bovendien werkt voedselarmoede ver door tot op latere leeftijd. Als samenleving mogen we dat niet accepteren. Daarom zijn we blij met de AH-actie 'Op een lege maag kun je niet leren'. Samen met Albert Heijn trekken we ten strijde tegen voedselarmoede."

Bron: Albert Heijn

Publicatiedatum: