Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

"600 procent groei voor TommyTomato in afgelopen jaar"

TommyTomato is sinds de oprichting in 2020 hard gegroeid en heeft een sterke positie opgebouwd. Meer dan 22.000 kinderen eten wekelijks een groentelunch van TommyTomato (op ruim 250 scholen) en afgelopen jaar groeide het bedrijf met 600 procent. De speler op het gebied van groentelunches op basisscholen heeft als missie om van alle kinderen in Nederland groente-eters voor het leven te maken. TommyTomato kiest voor Good Food PR, het PR label van creative agency Food Cabinet, als vaste PR-partner. De komende tijd zetten zij zich gezamenlijk in om het verhaal van TommyTomato meer en beter te vertellen via de media.

Deze samenwerking heeft niet alleen als doel om de zichtbaarheid van TommyTomato te vergroten, maar draagt ook bij aan de bewustwording en educatie over gezonde voeding op scholen door heel Nederland.

Oprichters Bas Turk en Erik van der Plas van TommyTomato. Foto: Claudia Rison

Het verhaal van TommyTomato bevat veel verschillende boodschappen voor de doelgroepen waar de organisatie mee wil praten. Van ouders tot leraren, schooldirecteuren, potentiƫle sponsoren en de overheid. De PR-strategie is erop gestoeld om het verhaal van TommyTomato richting deze groepen verder te stroomlijnen. Met een combinatie van een continue onderstroom aan nieuws, zo werkt TommyTomato bijvoorbeeld aan allerlei nieuwe initiatieven en verdienmodellen, en opvallende PR-activaties gaat de scale-up de komende tijd gericht de media opzoeken.

Bas Turk medeoprichter van TommyTomato: "We kennen Food Cabinet al langere tijd en dit jaar was het moment voor ons om meer naar buiten te treden via pr. Dat doen we met Food Cabinet omdat zij het beste aansluiten bij onze waarde en missie. Find people who believe what you believe."

Laura Emous, PR Specialist bij Food Cabinet: "Het bijzondere van TommyTomato is dat het bedrijf een maatschappelijke missie heeft, en tegelijkertijd vanuit een echte ondernemersspirit wordt gerund. TommyTomato zit in een dynamische periode van groei, met veel nieuwe initiatieven en samenwerkingen. We vinden het ontzettend waardevol dat we bij kunnen dragen aan hun missie. Met pr gaan we het verhaal van TommyTomato verder vertellen en uiteindelijk nog meer kinderen helpen richting een gezonde toekomst. Het is heel leuk om te zien dat steeds meer good food merken ons ook voor specifieke PR-vraagstukken weten te vinden. Naast TommyTomato werkten we de afgelopen tijd onder meer ook voor impactmerken Grapedistrict en Holie."

Publicatiedatum: