Ahold Delhaize heeft in het tweede kwartaal van 2024 voor 22,3 miljard euro omgezet. Dat betekent een stijging van 0,7% tegen constante wisselkoersen en een omzetstijging van 1,2% tegen actuele wisselkoersen. De vergelijkbare omzet exclusief benzine steeg in het tweede kwartaal met 0,6%, met een daling van 0,4% in de Verenigde Staten en een stijging van 2,4% in Europa.
De online verkoop van Ahold Delhaize steeg in het tweede kwartaal met 3,4% tegen constante wisselkoersen en met 3,9% tegen actuele wisselkoersen. De online verkoop werd negatief beïnvloed door 8,0 procentpunten door de desinvestering van FreshDirect. Dit werd gecompenseerd door dubbele groeicijfers bij Food Lion, Hannaford, The GIANT Company en Albert Heijn.
De onderliggende operationele marge van het supermarktconcern bedroeg 4,2%, een stijging van 0,1 procentpunt in vergelijking tot dezelfde periode in 2023. De bedrijfswinst bedroeg 790 miljoen en is 9% hoger. Het bedrijf houdt vast aan de vooruitzichten voor 2024 met een een onderliggende operationele marge van boven de 4,0% en een winst per aandeel op een vergelijkbaar niveau als in 2023.
Bron: Ahold Delhaize