Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Jongfresh met bezoek directeur-generaal Afke van Rijn vereerd

"Graffiti-radijs is nog een klein artikel, maar wel eentje waarmee we klanten kunnen verrassen"

Tholen - Hoewel de radijs vooral op zonnige dagen extra goed wordt geconsumeerd, is Erik de Jong van Jongfresh helemaal niet ontevreden over de huidige radijsverkoop. "De vraag is eigenlijk heel goed doorgelopen. Na de midzomerfeesten in Scandinavië, waar altijd veel Hollandse radijs heengaat, zagen we even een klein prijsdipje, maar inmiddels is de markt weer terug naar een goed gemiddelde."

"Klimatologisch hebben we een heel beheerst voorjaar gehad, behoudens enkele warme dagen. Dat heeft de kwaliteit van de radijs erg goed gedaan. De klanten zijn er dan ook erg over te spreken", vervolgt de radijsteler. "De aantallen zijn nu goed op niveau. Bovendien is het elders in Europa nog behoorlijk warm geweest, wat de verkoop goed heeft gedaan. In onze afzet hebben we inmiddels voldoende spreiding om pieken en dalen in het aanbod goed op te vangen."


Vlnr: Renate Noé – afdelingshoofd Toezicht & Handhaving ODH, Stefan Brandt – Beleidsmedewerker Ministerie van Infrastructuur en Waterstaat, Annemarie Goudswaard – Directiesecretaris/strategisch adviseur ODH, Menno van de Velde – Teamleider Ruimte & Ondergrond ODH, Christiaan van der Kamp – Directeur ODH, Afke van Rijn – Directeur-generaal Milieu en Internationaal Ministerie van Infrastructuur en Waterstaat

Jongfresh levert jaarrond rode, witte, paarse en witpuntradijs, lila, ijspegeltjes en een scala aan combinaties. De laatste specialty die aan het assortiment is toegevoegd is de zogeheten graffiti-radijs. "We breiden steeds verder uit om onze klanten te verrassen. Deze gevlekte graffiti-radijs is nog een relatief klein artikel waarvan we nog geen grote productie hebben, maar we zien wel een goede vraag uit de markt. We zetten deze specialiteit eerst uit binnen de horecagerelateerde afnemers. Vaak is dat een opstap voor de groothandel en retail om met deze noviteiten aan de slag te gaan."

Woensdag werd Jongfresh vereerd door een bezoek van Afke van Rijn, directeur-generaal Milieu en Internationaal bij het ministerie van Infrastructuur en Waterstaat. "We waren erg vereerd met de voordracht om ons bedrijf te bezoeken. Ze was erg geïnteresseerd hoe de glastuinbouw ervoor staat. Directie ODH (omgevingsdienst Haaglanden) heeft bij ons op locatie een overleg gehad met Afke van Rijn over het nut, de noodzaak en het functioneren van het VHT-stelsel (Vergunningsverlening, Handhaving en Toezicht). Na dit overleg kreeg ik de gelegenheid om ons bedrijf te laten zien en mijn ervaringen en mening te delen over ODH en toekomstige zorgen uitdagingen omtrent milieu en energie te uiten."

Voor meer informatie:
Erik de Jong
Jongfresh VOF
Madeweg 60
2681 PN Monster
Nederland
+31 (0)174 243 783
+31 (0)654 628 544
[email protected]
www.jongfresh.nl