Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Softdiscouters Dirk en Nettorama profiteren meest van hoge foodinflatie

Dirk en Nettorama profiteren binnen retail het meest van de hoge foodinflatie en post-corona veranderingen, blijkt uit van marktonderzoeksbureau Hiiper. Door stijgende voedselprijzen en de terugkeer naar werk en school, verschuiven consumentenbestedingen. Distrifood zette de verschuivingen op een rij.

Softdiscounters, on-the-go aanbieders, en ketens buiten de supermarktsector zoals Action en Hema, profiteren. Horeca, flitsbezorgers, en speciaalzaken verliezen terrein door consumenten die zuiniger worden. Bedrijfskantines groeien door de terugkeer naar fysieke werkplekken. Foodretail blijft stabiel, maar binnen de sector verschuiven consumenten naar goedkopere supermarkten en aanbiedingen. Speciaalzaken zien een daling in klantenbezoek.

Bron: Distrifood

Publicatiedatum: