Tholen - In navolging op de Tomaten-, Zachtfruit- en Exotenmonitor heeft crowdsourcingsplatform Roamler een vierde wekelijkse monitor aan haar diensten in de AGF-sector toegevoegd: de vruchtgroentenmonitor.
"Door aanhoudende interesse uit de markt, hebben we besloten om een aparte Vruchtgroenten Monitor te lanceren. Een monitor, die zich volledig richt op alle vruchtgroenten, exclusief tomaten. Abonnees kunnen zich met deze monitor vanaf januari wekelijks op de hoogte houden van de status van de paprika's, komkommers, aubergines en courgettes in het Duitse en Britse retailschap", vertelt Christinaan Rijnhout.
Christiaan Rijnhout (rechts) met zijn collega Angel Bondia Hernando van Roamler
"Doordat wij het gros van de data analyseren met OCR (fotoherkenningssoftware) zijn wij in staat om veel KPI’s te meten op wekelijkse basis, denk aan product, product type, leverancier, winkelniveau, GLN, GGN, land van herkomst, productkleur, verpakking, promotie, gewicht (promotie)prijs en EAN-code. Iedere schakel in de keten gebruikt de data op een andere manier, maar sommige datapunten zijn van belang voor iedereen zoals prijs, promo en land van herkomst", aldus Christiaan.
"Door al deze data van het Duitse en Britse vruchtgroentenschap aan te bieden in één overzichtelijk dashboard, kunnen we partijen in de hele keten, variërend van veredelaars, telers, exporteurs en dienstverleners, van een schat aan informatie voorzien, waarin ze up-to-date en eenvoudig trends kunnen signaleren. Met de Tomaten-, Zachtfruit- en Exotenmonitor voorzien we hierin duidelijk in een behoefte en we verwachten dat dit met deze Vruchtgroenten Monitor niet anders zal zijn. De kosten voor deze monitor starten van €5.000,- per jaar. Nieuw is dat we nu ook de kwartaalrapportages gaan publiceren, die beschikbaar worden voor een breder publiek."
"Wij hebben het afgelopen jaar wederom niet stil gezeten. Omdat de markt steeds meer data gedreven te werk gaat, zien we dat veel partijen binnen deze markt op zoek zijn naar een overzicht waarin alle belangrijke KPI's gecombineerd zijn. In co-creatie met klanten hebben wij onze monitors sterk verbeterd en hebben wij tevens producten toegevoegd zoals kiwi in de Exotenmonitor."
Tevens zal Roamler in Berlijn weer aanwezig zijn om met geïnteresseerden buiten Europa te spreken.
Voor meer informatie:
Roamler Nederland
Christiaan Rijnhout
Westerdoksdijk 411
Amsterdam
+31 6 15294869
[email protected]
www.roamler.nl