Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Doorontwikkelen verpakken snoeptomaten 'levert altijd ideeën en kennis op’

“Nee, daar komt (meestal) niet iets uit wat meteen een hit is. Maar het levert altijd ideeën op." Dat zegt Jos van Mil van Greenco over de samenwerking met Goed Verpakt. Een onderzoeksproject van HAS green academy (Den Bosch), De Haagse Hogeschool en de Hogeschool van Amsterdam waarin men op zoek ging naar duurzame oplossingen om voedsel te verpakken.

Verpakkingen spelen een sleutelrol in het vermarkten van de Tommies snoeptomaten van Greenco.

“Ik meen dat wij al die jongelui best wat kunnen leren, zowel wat betreft producten als verpakkingen, maar ook van het doordenken en managen van processen. Het is mooi om iets van mijn ervaring als ondernemer, die al bijna veertig jaar in het vak zit, te delen”, zegt de creatieve teler.


Jos en compagnon Ab van Marrewijk waren er vroeg bij. In 2020, ten tijden van 15 jaar Tommies, blikten ze terug.

Greenco heeft groepjes studenten enkele onderzoeken laten doen rondom de 500 gram emmertjes, waarvan er bij het miljoenen per jaar doorheen gaan. "Welke slagen kunnen wij daarmee nog maken om ze efficiënter en dus ook duurzamer te maken? Of om nog beter met de consument te communiceren en die nog beter te verleiden om Tommies te kopen?”

“Nee, daar komt (meestal) niet iets uit wat meteen een hit is. Maar het levert altijd ideeën op. Ook al komen die vaak op hetzelfde neer, soms zit er iets tussen waar je verder mee wilt. Iets over een nieuwe techniek waarvan ik niet eerder heb gehoord, bijvoorbeeld, of om een twist aan de marketing van een product te geven. Maar ook een idee, waarvan je eerst denkt er niets mee te kunnen doen, maar dat vervolgens keer op keer terugkomt, zet mij dan wel aan het denken. Dat moeten we dan misschien toch eens nader laten onderzoeken.”

Bron: Goed Verpakt

Publicatiedatum: