Het Aardbeienland, een themapark in Horst waar de aardbei centraal staat, is overgenomen door de familie Nijland die eerder actief was in retail. Na het pensioen van aardbeienteler/oprichter Hay Soberjé kwam het park tijdelijk in handen van Stichting Berry Promotions. Zij konden er te weinig aandacht aan geven en zochten nieuwe exploitanten.
Nu liggen er serieuze plannen op tafel voor een functieverruiming van het huidige Aardbeienland, waarbij niet alleen de aardbei aandacht krijgt, maar ook ander zachtfruit. De functie van het themapark wordt verbreed met onder andere educatie, promotie en profilering van zacht fruit en gezondheid, gastronomie, sportzorg en de verwerking van zachtfruit.
Fred Nijland vertelde eerder deze week over de 'enorme potentie' die hij voor het themapark ziet. Wie nieuwsgierig is naar de exacte plannen, kan die bij de gemeente Horst aan de Maas vinden. Ze liggen momenteel voor zes weken ter inzage, na instemming van het college van B en W.