Lidl wordt officiële partner van UEFA Euro 2024. Het partnerschap gaat dit jaar in bij de start van de European Qualifiers. Zo wordt Lidl een wereldwijde UEFA-partner voor de European Qualifiers in 2023 en 2024 en voor het slottoernooi in 2024 in Duitsland. De supermarktketen wil dit partnerschap aanwenden om het belang van verse groenten en fruit, alsook de voordelen van sport en beweging te benadrukken voor een actieve en gezonde levensstijl.
"Wat we eten en hoe vaak we bewegen heeft een enorme impact op onze gezondheid, maar ook op het milieu. Daarom ontwikkelt Lidl zijn productgamma op basis van het planetaire gezondheidsdieet, om klanten te helpen bewust te kiezen voor gezonde en duurzaam geproduceerde voeding. Dat doen we bijvoorbeeld door nieuwe internationale normen voor marketingcampagnes voor kinderen te hanteren", zo meldt Lidl.
Van 14 juni tot 14 juli 2024 trekken de beste nationale teams van Europa naar Duitsland om er in tien verschillende steden te strijden voor de titel van Europees Kampioen. "We zijn verheugd deel uit te maken van een evenement dat onze klanten en onze werknemers over de hele wereld weet te fascineren. Net zoals onze producten voor iedereen toegankelijk zijn, willen we dat ook voor het UEFA EURO 2024 doen, bijvoorbeeld met de Lidl Fan Zones. In vele landen waarin Lidl actief is, zal er gesupporterd worden. Het is ook extra bijzonder omdat de finale plaatsvindt in het land waar het voor Lidl allemaal begon", zegt Jeroen Bal, Divisional Board Member Customer bij Lidl International.
UEFA Marketing Director Guy-Laurent Epstein verklaarde: "UEFA is trots om Lidl te verwelkomen als partner van de European Qualifiers en UEFA EURO 2024. Lidl’s aanwezigheid op het hele continent zal in aanzienlijke mate blijven bijdragen tot de promotie van wat opnieuw een onvergetelijke competitie zal worden. We kijken er ook naar uit om samen een goede gezondheid en welzijn te promoten als gedeelde welzijnswaarden van Lidl en UEFA."
Bron: Lidl