Tholen - In aanloop tot kerst bereiden consumenten zich goed voor op het komende kerstdiner, zo blijkt uit onderzoek van RouteLogic. Het zoekgedrag in de maand december naar een zoekterm als “recepten kerstdiner” of “kerstdiner voorbereiden” stijgt exponentieel. Volgens RouteLogis is er dit jaar een stijging van 36,8% ten opzichte van vorig jaar te zien. Retailers nemen ter inspiratie en (mentaal) gemak speciale kerstverspakketten op het assortiment.
Extra kerstverspakketten bij PLUS
"PLUS biedt in aanloop naar kerst klanten extra verspakketten aan die zorgen voor een feestelijke en gezonde maaltijd. Zoals een verspakket truffel pastinaak soep, en een verspakket bietentartaar. In onze kerstcampagne spelen groenten- en fruitproducten een grote rol. Deze producten maken deel uit van bijna ieder gerecht. Zo ook bij onze desserts", aldus woordvoerder Felicity Nieman.
Terugkijkend op het afgelopen jaar introduceerde PLUS klimaatneutraal en traceerbare biologische bananen, Fairtrade snacktomaten, klimaatneutrale ananassen, Inspire aardbeien en de Hollandse watermeloen. Ook de sinaasappels in de juicer-apparaten van PLUS, waarmee klanten in de winkel vers sinaasappelsap kunnen persen, zijn sinds oktober klimaatneutraal gecertificeerd. "Naast deze nieuwe producten hebben we de verpakkingen van onder andere de witte en rode pitloze druiven verbeterd. Daardoor besparen we circa 15.000 kg aan plastic per jaar."
Een belangrijke groeicategorie ten opzichte van vorig jaar is het zachtfruit. Blauwe bessen zijn populairder geworden.
Benieuwd wat er op het kerstmenu van andere retailers staat en hoe zij terugkijken op de AGF-categorie? In Primeur 12 delen we de reacties van Albert Heijn, Aldi, Jumbo, Colruyt en Carrefour.