Vandaag, woensdag 7 september, neemt minister Jetten een groentekistje met ruim zevenhonderd brieven van verontruste telers in ontvangst. De overhandiging is onderdeel van de campagne die vanuit brancheorganisatie is ingezet en waarin ondernemers volop meedoen. Naast brieven is ook een petitie gestart en volgt nog onder meer nog een actie met Prinsjesdag.
Op maandag 5 september heeft Glastuinbouw Nederland de aftrap gegeven van de publieksvriendelijke campagne rondom de energiecrisis. In aanloop daar naartoe hebben alle leden per mail een toolkit ontvangen met content. Specifieke content die bedrijven vanaf deze week kunnen delen richting de samenleving en de overheid. Alle content is ook te vinden op www.glastuinbouwnederland.nl/campagne-energiekosten.
Krachtige boodschap
Net als bij de brieven aan de minister, zit ook bij de social media-campagne de kracht van de boodschap in de massaliteit. Oproep aan ondernemers is derhalve om op de verschillende social media-accounts van hun bedrijf, maar ook op de privéaccounts, de komende tijd een aantal berichten te plaatsen. In de toolkit staan het algemene campagnebeeld en templates die hiervoor zijn te gebruiken. Ook staan daar kant-en-klare teksten. Een eigen toevoeging aan de tekst kan. Om verdere verspreiding te stimuleren, is het van belang de hashtags bij de berichten te plaatsen, zoals die in de toolkit zijn omschreven, stipt Glastuinbouw Nederland verder aan.
Boodschap en petitie
De boodschap die glastuinbouwbedrijven richting de beschikbare media moeten uitdragen is dat hun sector duurzame energie mogelijk maakt. Dat kan niet zonder innovatie en nieuwe technologieën. Door de huidige gasprijzen zijn investeringen op glastuinbouwbedrijven echter tot stilstand gekomen. Een verandering in het overheidsbeleid is daarom noodzakelijk. Daarom maken ondernemers en werknemers een vuist en zich sterk voor een duurzame toekomst, want de energietransitie moet door, vinden zij.
Klik hier door naar de petitie: www.stabieleenergieprijs.petities.nl.
Bron: Glastuinbouw Nederland