Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Duurzame groenten en pesto uit Italië voor binnen- en buitenlandse markt

"We hebben een duurzaam en concurrerend bedrijfsmodel ontworpen om voedsel te produceren dat geen negatieve impact heeft op het milieu", zegt Thomas Marino, medeoprichter en verantwoordelijke voor marketing en verkoop binnen The Circle.

Het bedrijf wil bodemerosie, overmatig waterverbruik en klimaatverandering te lijf gaan. Vier personen combineerden hun kennis op het gebied van biotechnologie, technologie, tuinbouw en marketing en richtten het bedrijf op. The Circle is een hybride aquaponics-teeltbedrijf in de buitenwijken van Rome en teelt meer dan 28 soorten gewassen, waarvan het gros bladgroenten voor restaurants.

Thomas zegt dat zij de eersten waren die aquaponics in Italië introduceerden. Omdat er in het land weinig bekend was over die teelttechniek, duurde het even voordat de oprichters de juiste methode hadden gevonden die voor een balans zorgde tussen productie en inkomsten. Momenteel gaat het bedrijf nog steeds partnerschappen aan, omdat er meer dan één nodig is om te slagen.


De oprichters 

Nieuwste lancering
Met de introductie van een nieuwe toren is deze zomer een nieuwe mijlpaal bereikt. "Onze 2.0 toren voldoet aan onze behoeften." Met behulp van een NFT-systeem voor de torens worden er in de faciliteit tot 45.000 planten geteeld. Dat vertaalt zich terug in 18.000 torens op 2.500 m2. 

Op dit moment werft het bedrijf fondsen om het aantal teeltfaciliteiten in Italië en uiteindelijk in heel Europa te vergroten. "We versnellen het ontwikkelingsproces echt om ons doel te bereiken, namelijk ons teeltsysteem naar andere steden en andere landen brengen." 

Het Midden-Oosten
The Circle richt de blik niet alleen op Europa, aangezien het ook plannen heeft om in de Verenigde Arabische Emiraten voet aan grond te zetten, waar verschillende bedrijven uit de buitenwijken interesse hebben getoond, speciaal voor gewassen zoals baby leaf en kruiden.

"Het kost Europese telers veel tijd om in dit soort projecten te investeren, terwijl de Verenigde Arabische Emiraten er echt voor kiezen om de teelttechnieken tegen 2030 te verbeteren. Ik zou zeggen dat onze oplossing uniek is in de vertical farmsector. Soms is het gewoon beter om met natuurlijk zonlicht te telen, waardoor je enorm op de kosten bespaart."

Aan kracht winnen in Italië
Door gerichte marketing en veel productproeven vervaagt langzaam het scepticisme van de consumenten. Alleen moeten ze het eerst proberen voordat ze overtuigd raken. "Producten worden rechtstreeks aan de klanten verkocht, want zo komt de productkwaliteit het best tot uiting", merkt Thomas op. 

Op dit moment richt The Circle zich niet op telers, omdat ze nog geen sterke relaties hebben ontwikkeld. Voorlopig ligt de focus op kennis maken met vertical farmers. Omdat er nog geen code voor hun activiteit was, heeft The Circle bijgedragen aan het creëren van wetgeving, zodat ook hun hoogwaardige producten de Italiaanse markt kunnen bereiken. "We moeten echt de kwaliteit van het product promoten, bewustwording is cruciaal." 

Introductie van pesto
Beschadigde producten worden verwerkt tot pesto. Thomas geeft nog mee dat The Circle bezig is met R&D rond producten zoals mizuna, rucola en andere kruiden. Dat is echter een nevenproject, want alle ogen zijn gericht op de pesto, waaraan binnenkort nieuwe producten worden toegevoegd en die in de omgeving van Milaan zal worden geïntroduceerd. Naast pesto's staan aromatische sauzen en oliën op het programma. "De bijproducten groeien echter heel goed met de vissen die we kweken."

Voor meer informatie:
Thomas Marino (mede-oprichter)
The Circle
[email protected] 
www.thecircle.global 

Publicatiedatum: