Vanaf deze week is de verkoop van Nederlands zachtfruit weer helemaal losgebarsten bij The Greenery.
De telers van The Greenery Growers zijn weer begonnen met de oogst van hun nieuwe teelten. Waar de aardbeienteelt uit de kas al vol op stoom is, komen daar deze week de Hollandse frambozen en bramentelers met hun nieuwe oogst bij.
Het frambozenseizoen start in de glasteelten met het ras Lagorai, een ras met een goede smaak en houdbaarheid. Tot eind juli voert dit ras de boventoon, dan komt ook de herfstframboos Nobility in productie. Ook dit ras is geselecteerd op zijn goede smaak en houdbaarheid. Het Nederlandse frambozenseizoen loopt door tot in november.
Anton van Garderen en Klaas de Jager
Bij bramen is Lochness nog steeds het hoofdras, in de zomer aangevuld met Chester. Ook bij bramen zijn er volop ontwikkelingen met nieuwe rassen. Ook deze zullen de komende jaren in productie komen.
Het rode bessenseizoen start traditioneel met de glasteelt Junifer rond week 20, waarna snel de tunnelteelt en de buitenteelten volgen. Het nog vrij nieuwe ras Haronia is in de tweede helft van juni in beperkte volumes verkrijgbaar. Haronia onderscheidt zich door zijn goede smaak. Vanaf eind juni start de oogst van Rovada. Deze zijn daarna beschikbaar tot ver in 2022 vanuit de bewaarcellen.
Klaas de Jager
Blauwe bessen uit Nederland zijn weer verkrijgbaar vanaf eind mei. Dan beginnen we met product uit de kas en deze aanvoer gaat vloeiend over naar de Nederlandse buitenteelt die door gebruik van verschillende, heerlijk smakende rassen doorloopt tot oktober.
Rassenprogramma
The Greenery is naar eigen zeggen continu bezig om met eigen rassenprogramma’s de kwaliteit van het zachtfruit naar een hoger niveau te brengen. "Door middel van onze eigen agronomist en een zeer hechte samenwerking met veredelingsbedrijven zijn we steeds beter in staat om het verschil zichtbaar te maken in het schap. De rassen worden geselecteerd teelteigenschappen, smaak en houdbaarheid. Onafhankelijk consumentenonderzoek laat dan zien dat onze nieuwe rassen zeer goed beoordeeld worden door de consument."
"Naast de keuze van de juiste rassen is ook de kwaliteit een belangrijke verkoopfactor. Om de consument meer zachtfruit te laten consumeren is het ook belangrijk dat de kwaliteit voldoet aan het verwachtingspatroon van de consument. Dankzij onze aanpak op het gebied van ketenkwaliteit zijn wij in staat om aan de verwachting van de consument te voldoen. Samen met onze telers leveren wij prachtige en vooral heerlijke producten waarmee de verkoop gestimuleerd wordt."
Verkoop
Naast het traditionele aanbod op de veilingklok en de verkoop aan Retail is er voor klanten van The Greenery nu ook de mogelijkheid om te kopen via de webshop. Dit kan 24/7 en werkt net zo makkelijk als via de bestaande verkoopkanalen. De koper heeft via de webshop de mogelijkheid om heel snel inzicht te krijgen wat er beschikbaar is en kan direct kijken en kopen.
Voor meer informatie:
Aad van Dijk,
The Greenery Growers
+31 (0)6 5021 4808
[email protected]