Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

De Groot en Coöperatie Hoogstraten introduceren nieuwe verpakking voor Cuisinesse-trostomaten

Tholen – Donderdag 29 april start De Groot Fruit & Vegetables met de verkoop van de Cuisinesse-trostomaat. Deze smaaktomaat wordt door Tomeco, producent van Coöperatie Hoogstraten, geteeld. Voor de verkoop van deze trostomaat heeft De Groot samen met Coöperatie Hoogstraten een nieuwe verpakking ontwikkeld door middel van co-branding. De Cuisinesse-trostomaten zullen vermarkt worden onder één van de huismerken van De Groot, Don Mario Eat Now.


Mitch Vermeiren, Jeroen Schenkels, John van der Zouwen en Natalie Snijers

Sinds vorig jaar werkt De Groot Fruit & Vegetables samen met Coöperatie Hoogstraten. “Ik merkte dat er naast het Nederlands product ook interesse was in Belgisch product”, vertelt Jeroen Schenkels van De Groot Fruit & Vegetables. “Belgisch product wordt geassocieerd met kwaliteit en past heel goed tussen al onze andere kwaliteitsproducten die we van over de gehele wereld sourcen”. Na een succesvol afgelopen jaar met mooie verkopen van de vruchtgroenten kunnen we met de Cuisinesse-trostomaat een volgende stap zetten in onze samenwerking. We zullen vanaf nu consequent kiezen voor deze smaaktomaat.”

Don Mario Eat Now
“Bij De Groot zijn we al een tijdje op zoek naar mooie en smaakvolle producten voor onze brand Don Mario Eat Now”, zegt John van der Zouwen van De Groot Fruit & Vegetables. “We zijn opzoek naar toegankelijke producten van goede kwaliteit die we aan marktconforme prijzen kunnen verkopen. Bananen, citrus, avocado’s en druiven vermarkten we al onder dit merk, maar we willen het assortiment uitbreiden. Met de verkoop van de Cuisinesse-trostomaat voegen we een hele mooie allround tomaat toe aan ons merk. Het is een tomaat die geschikt is voor al onze nationale en internationale klanten en die we kunnen inzetten zowel in het foodretail als in het foodservice kanaal."

Korte keten
“De Cuisinesse-trostomaat springt in het oog door de rustieke vorm, uniforme tros en de intense rode kleur. Het is een middelgrote trostomaat die in geen enkele keuken mag ontbreken”, vervolgt Natalie Snijers van Coöperatie Hoogstraten. “De Cuisinesse wordt niet op de klok verkocht, waardoor deze ideaal is voor co-branding. De tomaat wordt door onze producent Tomeco geteeld, dichtbij de Nederlandse grens. Daarom past deze tomaat ideaal in het korte keten verhaal. De Cuisinesse is het hele jaar door beschikbaar aan dezelfde kwaliteit zowel in de zomer als in de winter.”

Verhouding smaak en productie
Volgens Mitch Vermeiren van teeltbedrijf Tomeco heeft de Cuisinesse-trostomaat een goede mix van productie en smaak. “Vaak zien we dat tomaten met een goede productie wat minder smaken dan trostomaten met een matige productie. Bij deze variëteit is dat niet. We zien bij Cuisinesse een mooie verhouding tussen smaak en productie, wat best zeldzaam is. Daarom is het ook zo’n sterke tomaat. Daarnaast heeft de trostomaat een vlakke tros, voor een mooie presentatie in de doos en blijft de steel ook na het plukken fris en groen. Ook in de winterperiode zullen we deze tomaten blijven telen, maar dan onder LED-belichting.” Om altijd de beste tomaten te kunnen produceren, voert Tomeco continu testen uit om de beste variëteiten en teelttechnieken te ontwikkelen.

De Cuisinesse-trostomaat is het eerste product die de samenwerking tussen De Groot en Coöperatie Hoogstraten onderstreept, maar waarschijnlijk niet het laatste product. “We kunnen nu nog niet zo heel veel zeggen, maar we kunnen wel bevestigen dat we naast tomaten een ander product van Coöperatie Hoogstraten zullen toevoegen aan ons Don Mario-assortiment”, zeggen Jeroen en John. “Merken in AGF worden steeds populairder en door ons merk uit te bouwen kunnen we voldoen aan die vraag.”

Voor meer informatie:
Jeroen Schenkels
John van der Zouwen
De Groot Fruit & Vegetables
+31(0)76-5307000
[email protected] 
[email protected] 
www.degrootfreshgroup.com   

Natalie Snijers
Coöperatie Hoogstraten
+32 33 40 02 11
[email protected] 
www.hoogstraten.eu 

Mitch Vermeiren
Tomeco
[email protected] 
www.feelgoodtomatoes.com