Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Influencer verkoopt 300.000 trostomaten in 4 minuten

Ook 300.000 trostomaten verkopen in vier minuten? Een optie is het inhuren van een influencer. Dat is in ieder geval hoe de Chinese kastelers van Haisheng het voor elkaar hebben gebokst.

De telers werkten samen met het e-commerce kanaal HeMa en Weiya, een influencer met meer dan honderd miljoen volgers. Zij promootten de Haisheng tomaten die HeMa (ook bekend als Freshippo) verkoopt. HeMa is een digitale hightech supermarkt. Binnen vier minuten waren er meer dan 300.000 tomaten verkocht, voor een prijs van meer dan €300.000.

Online, live verkoop via influencers is een populaire manier geworden van marketing en verkoop in China. Het is extra promotie voor de producten, want de normale verkoop via traditionele retail en online supermarkten gaan ook gewoon door.