Tholen – De horeca heeft reuring nodig, ondernemers in de AGF-branche pakken kansen. Dus toen fruithandelaar Marcel Bekkers zijn dorpsgenoot Jos de Loor tegenkwam, met een café op een toplocatie (tegenover de Lidl) maar zonder klanten, ontstond al snel het idee om voor het café een fruitkraam te beginnen.
Voor Marcel en zijn vrouw is de fruithandel een nevenactiviteit. Beiden werken in de zorg maar ze besloten afgelopen zomer om een online fruitbezorgdienst te starten. “Mijn zoon heeft in de zomermaanden al een aantal jaar een goedlopende marktkraam voor kersen en aardbeien. Het idee om een bezorgdienst voor fruit te starten, leefde al wat langer en corona heeft dit proces eigenlijk versneld. Juist in deze tijd is het belangrijk om voor vers en gezond fruit te zorgen om daarmee bouwstenen te leggen voor een goede en gezonde weerstand. Sinds juli in onze site www.fruitaanhuisbezorgd.nl in de lucht”, vertelt Marcel.
Jacqueline Bekkers levert een gezonde hap voor onderweg voor de chauffeurs aan dhr. Weis van Post.nl
Hoewel corona een extra zetje gaf, was het idee ontstaan in reactie op de onpersoonlijke wijze van bezorgen. “Omdat we beiden ook in de zorg werken, vinden we de relatie met mensen ook heel belangrijk. Mijn vrouw Jacqueline besteedt ook veel aandacht aan styling. Elk pakket is verpakt als een geschenk en krijgt een persoonlijke boodschap mee. We geven niet alleen het pakket aan de deur af, maar vragen ook even hoe het met diegene gaat”, vertelt Marcel.
Ieder pakket wordt gestyled en krijgt een persoonlijke boodschap mee
De verkoop vanuit de pop-up kraam bij het café is een extra activiteit om ondernemers te helpen. De verkoop loopt erg goed. “De mensen vinden het leuk. Ze kopen tegenwoordig graag in de buitenlucht. Dus horeca die het moeilijk heeft, kunnen we helpen. Samen vinden we een oplossing!, besluit Marcel.
Persoonlijke bezorging: Fruitpakketten én een praatje
Voor meer informatieFruitaanhuisbezorgd
www.fruitaanhuisbezorgd.nl
info@fruitaanhuisbezorgd.nl
T: 06-25432155