De drie bedrijven Atlantic Growers, Zuidgeest Growers en Vitapep waren al nauw verbonden met elkaar. Nu is deze samenwerking verder verstevigd en smelten de bedrijven samen tot één onderneming onder de vlag Frestia.
De directie van het nieuwe Frestia bestaat uit Wim Zuidgeest (algemeen), Marc Zuidgeest (operationeel) en de nieuwe directieleden Frank Barendse (financieel) en Patrick Franken (marketing en sales).
V.l.n.r. Marc Zuidgeest, Frank Barendse, Patrick Franken, Wim Zuidgeest
Groeistrategie
Van de familienaam Zuidgeest wordt dus afscheid genomen. Maar van de cultuur van het familiebedrijf zeker niet. Waarom dan deze stap? Wim Zuidgeest: “Met meer aandacht en specialisme in het bedrijf zijn we in staat om intern en naar klanten toe nog beter te presteren. Op deze manier kunnen we onze continuïteit en de bijbehorende groeistrategie beter waarborgen.”
De focus van Frestia ligt op de teelt van specialties in paprika’s en tomaten. "Hoogwaardige smaak en kwaliteit staan daarbij altijd centraal."
Om die ambitie waar te kunnen maken beschikt het bedrijf over moderne glazen kassen in zowel Nederland als Portugal, zodat jaarrond kwaliteitsproducten geteeld en verpakt kunnen worden.
Frestia blijft aangesloten bij telerscoöperatie Harvest House en ook Vitapep als consumentenmerk blijft bestaan.
Voor meer informatie:
Frestia BV
www.frestia.nl
[email protected]