Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
o.a. courgette erg gewild

Waitrose haalt meer omzet met vega-barbecueproducten

Waitrose heeft in de aanloop naar de zomermaanden een stijging in omzet van 80% gezien voor vegetarische en veganistische producten voor op de barbecue. De Britse supermarktketen verwacht deze zomer meer vleesvrije barbecueproducten dan ooit af te zetten.

Het aantal zoekopdrachten aan de hand van de zoekwoorden "vegan bbq" en "vegetarian bbq" op Waitrose.com is in de afgelopen maand met respectievelijk 26% en 32% toegenomen. Het aantal zoekopdrachten naar "vegan bbq sauce" steeg met maar liefst 300%. 

De stijgende populariteit van veganisme en de innovaties binnen het assortiment van Waitrose aan veganistische producten voor op de barbecue hebben tot meer omzet geleid. De afzet van Vegan Spanish Style Whirls is bijvoorbeeld met 80% toegenomen. Veel vertrouwde barbecue-gerechten hebben een plantaardige variant gekregen, die eveneens tot meer omzet heeft geleid. De omzet van Vegan Mushroom & Leek Bangers is jaar op jaar met 157% gestegen. In het geval van Vegan Jackfruit Burgers is dat 17%.

Ook is de omzet gestegen van grote groentesoorten, die wegens hun omvang bij uitstek voor de grill geschikt zijn. Maïskolven en platte champignons zijn een populaire keuze, waarvan de afzet met respectievelijk 163% en 111% is gestegen. Ook courgettes en broccoli zijn erg gewild met een toename in afzet van respectievelijk 129% en 128%.

Bron: Waitrose

Publicatiedatum: