Op 3 juli heeft het management van de Spaanse retailgroep DIA, vertegenwoordigd door Stephan DuCharme, bestuursvoorzitter, en Ricardo Álvarez, CEO, het teeltbedrijf bezocht van Grupo La Caña in Castell de Ferro, in de Andalusische provincie Granada. Daar worden de cherrytomaten geteeld die DIA in zijn bijna 3.000 winkels over heel Spanje en via het onlineplatform dia.es verkoopt. Meer dan 5 miljoen Andalusiërs doen inkopen bij DIA.
Bedankje
Het bezoekje van DIA aan La Caña mag gezien worden als een gebaar van dankbaarheid en erkenning voor de inspanningen die het tomatenbedrijf tijdens de coronacrisis geleverd heeft om de aanvoer van verse producten te garanderen. De supermarktketen verhoogde zijn bestellingen van ronde cherrytomaten, cherrypruimtomaten en trostomaten met 40% tijdens de pandemie.
“Al 15 jaar vinden jullie tomaten de weg naar onze schappen. Als we jullie hier vandaag een bezoekje brengen, dan is dat om jullie te bedanken voor het geleverde werk tijdens al die jaren, en vooral tijdens de coronacrisis. De pandemie heeft ongetwijfeld de fundamentele rol die voedselproducenten en -distributeurs spelen dik in de verf gezet”, zei Stephan DuCharme tijdens het bezoek.
Nieuw pakstation voor bio
Jesús García, CEO van Grupo La Caña, antwoordde daarop: “We zijn zeer verheugd met het bezoek van het nieuwe managementteam van DIA. Dit gebaar toont aan dat de voedselketen een gezamenlijke opdracht is. Met supermarkten DIA hebben we niet louter een commerciële relatie, we delen ook een missie om op een verantwoordelijke manier gezonde en kwaliteitsvolle producten aan de consument te leveren.”
María José Martín, territoriaal afgevaardigde voor Granada van het Andalusische ministerie van Landbouw, feliciteerde Grupo DIA en Grupo La Caña met het geweldige werk dat ze beiden verrichten. “Het is een zeer belangrijke dag voor Grupo La Caña, want een bezoek van het managementteam van de supermarktketen DIA is voor het teelt- en verwerkingsbedrijf een erkenning voor de inspanningen die ze hebben geleverd. Zo hebben ze veel geïnvesteerd in R&D, zijn ze fors gegroeid met bijvoorbeeld de fabriek Caña Nature, die zich toelegt op de productie van convenience-producten, en in september opent ook een nieuw pakstation voor biologische producten.”
Voor meer informatie:
Tania López
Grupo La Caña
Mob: +34 648 469 715 (Spanje)
[email protected]
www.grupolacana.com